رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: شاه کلید حماسه اقتصادی در رفع موانع تولید و بهره‌وری نهفته است، پس باید در این راستا تلاش شود.

بهنام بهنام در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: حماسه سیاسی مورد انتظار رهبری با شرکت میلیونی و باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر صورت گرفت، و در بیانات و مناظره‌های داوطلبان ریاست جمهوری مشکلات و عارضه‌های عقب‌ماندگی کشور شناسایی شد.

وی افزود: شاه کلید حماسه اقتصادی در رفع موانع تولید و بهره‌وری نهفته است.

بهنام خاطرنشان کرد: سال 91 در تاریخ ایران سال مبارکی برای صنعت و معدن به ثبت می‌رسد، زیرا مشکلات سبب شد به تحقیق بدانیم، عدم‌ مشارکت گسترده تشکل‌های صنفی تخصصی در تصمیم‌گیری‌ها یکی از علل ناکامی و عدم موفقیت بخش تولید بوده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای سرنوشت‌ساز در مورخه 25 مهر ماه سال 91 بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران منعقد شده است.

بهنام اعلام کرد: بعد از این مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی مسئولیت سنگین‌تری در اتحاد و انسجام تشکل‌های صنفی خود دارند، و باید به عنوان یک کار اساسی و زیربنایی ماندگار برای نسل‌های آینده کشور ضمن فرهنگ‌سازی برای مشارکت فراگیر در تشکل‌ها برای توسعه و فعال کردن آن‌ها نیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه درسی که از وضعیت موجود و بازار آشفته گرانی باید گرفت، در شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نهفته است، تصریح کرد: رهبر معظم به این موضوع پی‌برده بودند، که حمایت واقعی از مردم، حمایت از تولید و تولیدکننده است، زیرا علاوه بر اینکه تضمین استقلال کشور است، در عمل می‌بینیم هیچ مسئله‌ای مردم را به اندازه کمبود کالا ناراحت و متشنج نمی‌سازد.

بهنام افزود: همیشه تولید فراوان مستلزم عرضه کیفی با قیمت رقابتی بوده است، اما کمبود کالا پیامدی جز احتکار و عرضه نامناسب ندارد، بنابراین داشتن قوانین غیرشفاف مزاحم و بازدارنده از تولید نتیجه‌ای جز کمبود، ورشکستگی و نابودی واحدهای سالم و فعال ندارد.

وی اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم، به عنوان پیشگام در بین استان‌های کشور مقدمات احداث ساختمان شایسته‌ای به نام صنعت‌سرای آذربایجان غربی با هدف اسکان ارگان‌های مرتبط با تولید و همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی تخصصی استان و حتی دفتر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دارا بودن نمایشگاه در راستای معرفی صنعت، معدن، محصولات تولیدی و نیازمندی‌های استان را فراهم کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: احداث چنین مجتمع اجرایی و تبلیغاتی خودکفا سبب تسهیل در امور سرمایه‌گذاری می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.