رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به میزبانی کیش از مسابقات جهانی پرورش اندام گفت:این جزیره در یک رقابت پیچیده توانست این میزبانی را از چنگ عربستان و جمهوری چک خارج کند.

 عبدالمهدی نصیرزاده  در نشستی با اصحاب رسانه  میزبانی از مسابقات جهانی پرورش اندام را یک دستاورد مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: برخی مواقع میزانی از یک رویداد ورزشی جهانی به اندازه‌ای پیچیده می‌شود که حتی روئسای جمهور کشورها نیز به موضوع ورود می‌کنند؛ ما برای میزبانی از مسابقات جهانی پرورش اندام توانستیم رقبای سختی همچون جمهوری چک و عربستان را پشت سر بگذاریم.

وی با قدردانی از وزارت امور خارجه کشور در همراهی برای میزبانی از این رویداد جهانی، گفت: این رویداد ظرفیتی برای غلبه بر تصویر سازی مغرضانه و اشتباه از ایران در سطح جهانی است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: کیش با دارا بودن ظرفیت‌هایی همچون هتلینگ، فرودگاهی، سرانه بالای فضای ورزشی، آب و هوای پاک و صنعت پذیرایی مناسب می‌تواند قطب میزبانی از رویدادهای بین المللی در کشور باشد؛ تنها دغدغه ما در این میزبانی مباحث مربوط به پرواز بود که با برقراری پروازهای فلای دبی و اتصال به خط پرواز جهانی، این دغدغه برطرف شد.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار ورزشکار از سراسر جهان برای حضور در تورنمنت جهانی پرورش اندام به جزیره کیش سفر می‌کنند، اضافه کرد: تاکنون حضور ورزشکارانی از ۶۲ کشور جهان قطعی شده و پیش بینی می‌شود که این رقم به ۷۸ کشور افزایش یابد.

نصیرزاده متوسط هزینه حضور یک ورزشکار خارجی برای حضور در مسابقات جهانی پرورش اندام کیش را سه هزار دلار اعلام کرد و گفت: می‌توان با یک برنامه ریزی محلی، صنعت گردشگری این جزیره را با میزبانی از رویدادهای بین المللی متحول کرد.

وی همچنین به حضور ۲۱ رییس فدراسیون زن در این مسابقات اشاره و افزود: از این فرصت برای برگزاری همایش و دوره‌های آموزشی برای بانوان بهره مند خواهیم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.