بدنبال عدم برگزاری نشست بین المللی "خاورمیانه بدون سلاح" از سوی کشورهای غربی ، کشورهای عربی خواستار برگزاری این کنفرانس وبررسی فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسرائیل هیوم ؛ منابع خبری اعلام کردند کشورهای عربی از رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی (IAEA) خواسته اند کنفرانس بین المللی "خاورمیانه عاری از سلاح" را به منظور بررسی تهدیدات فعالیت های اتمی رژیم صهیونیستی در این منطقه برگزار کند .

بدر الهنائی، سفیر عمان و رئیس گروه عربی در آژانس بین المللی انرزی اتمی به نیابت از تمام کشورهای عربی این درخواست را به "یوکیا آمانو" ، دبیرکل آژانس اتمی ارائه داده است . 

کشورهای عربی در ابلاغیه خود خواستار بررسی ساخت سلاح های کشتار جمعی در سرزمین های اشغالی و توسط تل آویو در منطقه خاورمیانه شده است که امنیت ، صلح و ثبات آن را در معرض خطر قرار داده است . 

تلاش این کشورها که از سوی انگلیس و چین نیز مورد حمایت قرار گرفت سال گذشته بی نتیجه بود و تحقیقاتی درباره فعالیت های اتمی اسرائیل انجام نگرفت . پس از آن نیز تشدید تنش ها در سوریه بهانه ای قرار گرفت تا این کنفرانس بار دیگر به تعویق بیفتد . 

چنانچه آمانو با درخواست مطرح شده در این ابلاغیه موافقت نماید تاسیسات هسته ای و زرادخانه های رژیم صهیونیستی مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت . در ابلاغیه کشورهای عربی همچنین اتهاماتی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تلاش در جهت عدم برقراری صلح و آرامش در خاورمیانه عنوان شده است . 

گفتی است علاوه بر کارشکنی کشورهای غربی در روند صلح میان فلسطین و اسرائیل ، طی سالهای اخیر تمامی ناآرامی های منطقه اعم از جنگ سوریه ، اشغال لیبی ، وضعیت انفجارهای پیاپی و مرگبار در عراق و افغانستان و در نهایت جنگ طولانی و خنبار سوریه ناشی از سیاست ها ی جنگ افروزانه آمریکا ، اسرائیل و هم پیمانان اروپایی ناشی می گردد  .

هیچکس نمی تواند تسلیح تروریستهای جانی در سوریه توسط آمریکا ، عربستان و قطر و حمایت های همه جانبه آنان از قتل عام مردم بی گناه سوریه را انکار کند .
برچسب ها: هسته ای ، رژیم ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار