فرهنگ و به خصوص نوع مکتوب آن امروزه آنچنان از كسري بودجه رنج می برد که گویا دچار معلولیت 50 درصدی شده و در مرز فلج اطفال کامل قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران؛‌ درحال حاضر علاوه بر گرانی کاغذ ، قلم از زخم کهنه دیگری به نام نبود بودجه رنج می برد، زخمی که هر روز بیشتر از روز گذشته نمایان می شود و چون غده ای سرطانی ریشه در تمامی ابعاد و مشکلات فرهنگ مکتوب می گستراند، اما آیا این غده ریشه در ناتوانی مسئولان فرهنگی دارد؟
در اینجا باید گفت نبود بودجه برای عرصۀ فرهنگ نه تنها به ضعف و ناتوانی مسئولان فرهنگی ، بلکه تا اندازۀ زیادی به ناکار آمدی مسئولان دست اندر کار در اعلام و تقسیم عادلانۀ بودجۀ سالانۀ کشور بر می گردد.
با نگاهی به گذشتۀ نه چندان دور یعنی زمانی نزدیک به چند ماه قبل می بینیم که از نخستین عواقب تحریم های عرصۀ جهانی نسبت به کشورمان می توان به اشاعه و انتشار اخباری مبتنی بر کاهش بودجۀ عرصۀ فرهنگ درسال 1392 اشاره کرد که در زمان خود موجبات اعتراض مسئولان نهادهای فرهنگی چون حوزۀ هنری را فراهم کرده و سپس این معترضان در جای خود میخکوب شده و مجبور به سکوت شدند، اما امروز دیگر صدای اعتراضی به گوش نمی رسد.
در نتیجه باید اعتراف کرد که در صورت تداوم بی اعتنایی مسئولان به عرصه فرهنگ دیگر فرهنگی باقی نمی ماند که بستر رشد آیندگانی فرهیخته باشد./ص
برچسب ها: ادبیات ، بودجه ، یادداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار