استاندار هرمزگان گفت : هر افزایش تعرفه باید قانون یا مصوبه هیات دولت باشد و این سازمان نباید بخشی نگری کند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود : تا بررسی کارشناسی تعیین تعرفه باربری بنادر ، دستورالعمل سازمان بنادر و دریانوردی در افزایش تعرفه ها در استان معلق می ماند.
سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای تیر امسال تعرفه های باربری در بخش صادرات و واردات را حدود چهار و نیم بابر افزایش داده و موجب اعتراض صادرکنندگان هرمزگان و فارس شده است.
این سازمان پیش از تیر امسال هزینه صادر کردن هر تن بار حدود 697 تومان بود که اکنون به دو هزار و 610 تومان افزایش یافته استکه علت این افزایش را برداشتن تخفیف تعرفه های باربری در پی افزایش هزینه های بندری اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات سوخت، ورود و خروج ، امور گمرکی و بندری لنج داران کالاهای صادراتی غیر نفتی ، که در مسیر کشورهای همسایه حرکت می‌کنند برطرف شده است.
استاندار هرمزگان بر بهره گیری از این امکانات برای افزایش صادرات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: لنج دارانی که به هر دلیل بدون بار صادراتی اقدام به سفر کنند ، مشمول جریمه می شوند.
7هزار نفر بر روی هزار لنج به صادر و وارد کردن کالاهای غیر نفتی در هرمزگان مشغول به کارند.
وی بر بهره گیری از ظرفیت های فراوان کشور ، بویژه استان در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و برطرف سازی مشکلات سر راه و ترسیم نقشه راه صادرات غیرنفتی و صادرات محصولات کشاورزی استان تاکید کرد و گفت : کشور قزاقستان متقاضی محصولات کشاورزی هرمزگان است که برای دستیابی به بازار محصولات این کشور باید از هم اکنون میزان عرضه و تقاضا کارشناسی شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به ارزش هفت میلیارد و 636 میلیون و 357 هزار دلاری صادرات کالاهای غیر نفتی استان در سال گذشته افزود : بر اساس برنامه پنجم توسعه ، ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی هرمزگان امسال به بیش از 11 میلیارد دلار می رسد.
ناظر گمرکات هرمزگان هم گفت : در سه ماه امسال 8 میلیون و 540 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.
علیدادی افزود : ارزش کالاهای صادراتی 2 میلیارد و 280 میلیون دلار است که از نظر وزن 22 درصد و ارزش 9 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
کاتد مس ، محصولات صنعتی ، معدنی ، فلزی ، کشاورزی به ویژه پسته و صنایع دستی مهمترین کالاهایی است که به کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، هند ، سریلانکا و تایوان صادر شده است./س

برچسب ها: افزایش ، تعرفه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.