کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: غِرغِره دَم کرده زردچوبه برای درمان التهاب لثه توصیه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "اصغر نقشی" افزود: رفع دندان درد را می‌توان با جویدن ساقه زیرزمینی زردچوبه برطرف کرد.

وی تشریح کرد: قسمت مورد استفاده این گیاه دارویی، ریزوم یا ساقه‌های زیرزمینی آن بوده که پس ازخارج کردن از زمین قسمت‌های اضافه را جدا کرده و با آب می‌شویند.

نقشی ادامه داد: زردچوبه گیاهی با خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی قوی است و این خواص زردچوبه باعث شده است که مصرف آن در بیماری‌های گوارشی، کبدی مورد توجّه قرار گیرد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: زردچوبه سرشار از نیاسین، ویتامین ب سه، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منیزیم است و دارای ماده‌ای به نام کورکومین است که عامل ‌رنگ زردچوبه و آنتی اکسیدان قوی است که باعث سم‌زدایی در بدن می‌شود.

وی با اشاره‌ به نحوه نگهداری زردچوبه، اظهار کرد: بهترین ظروف برای نگهداری آن ظروف آلومینیومی و شیشه‌های رنگی(قهوه‌ای) است همچنین در ظرف باید بسته باشد.

نقشی ضمن بازگو کردن تأثیر این گیاه دارویی در کاهش چربی خون، تأکید کرد: کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش چربی‌ خون شده و ضد گرفتگی عروق است.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.