در حال حاضر 31 هزار کشاورز استان 32 هزار هکتار از مزارع خودشان را بیمه کردند تا در صورت بروز هر گونه حادثه طبیعی راهی برای جبران خسارات داشته باشند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند ؛با پیوستن زیتون و خرما به جمع محصولات کشاورزی بیمه شده در استان رقم محصولات بیمه شده استان به 44 رقم رسید.

تگرگ ، طوفان ، خشکسالی ، سیل ، سرمازدگی و یخبندان و آفات از جمله حوادث و بلایای طبیعی است که سالانه به محصولات کشاورزی و دامی خسارت های بسیاری وارد می کند .

از آنجا که خراسان جنوبی استانی مستعد کشاورزی است و هر از چند گاهی بلایای طبیعی از جمله سرمازدگی ، سیل و خشکسالی در آن روی می دهد ، به نظر می رسد بیمه محصولات کشاورزی راهگشایی برای جبران خسارت های احتمالی و پشتوانه ای محکم برای بهره برداران بخش کشاورزی باشد.

در سال زراعی 92- 91 دو محصول کشاورزی زیتون و خرما به جمع محصولات کشاورزی بیمه شده پیوست تا تعداد محصولات کشاورزی بیمه شده استان به 44 محصول برسد .

اهمیت این موضوع سبب شد تا امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان این موضوع بشیتر مورد برسی قرار گیرد .

مدیرصندق بیمه محصولات کشاورزی گفت : آلو از محصولات استراتژیک استان استان، ارزن، سورگوم، گل نرگس و که در خواست شده بیمه شود بیمه حمله وحوش یا حیات وحش به دام ها، مزارع و باغات استان را دنبال می کنیم .

تاکنون بیش از 31 هزار کشاورز محصولات ، 32 هزار هکتار از زمین ها یشان را در مقابل حوادثی از طبیعی بیمه کردند .

راه اندازی مجتمع گلخانه ای 50 واحدی دیگرموضوعی بود که در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان بررسی شد .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار با بیان اینکه مسئولان باید برای تامین زمین و آب مورد نیاز این مجتمع طرح تحقیقاتی تهیه کنند، افزود: باید توجیه اقتصادی، میزان زمین و آب مورد نیاز این مجتمع تهیه و به کارگروه ارائه شود ./ب

برچسب ها: بیمه ، محصول ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.