مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری از تخصیص افزون بر 2 میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت پسماند روستایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، داریوش رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: 2 میلیارد 270 میلیون ریال برای مدیریت یکپارچه پسماند روستایی اختصاص یافت.

وی تأکید کرد: چهار دستگاه جمع آوری زباله با این اعتبار خریداری شده که به زودی در اختیار دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد.

رضایی افزود: مکانیزه شدن مدیریت پسماند، نهادینه کردن نظام تفکیک از مبداء، تهیه تجهیزات تخصصی جمع آوری و ساماندهی اماکن دفع بهداشتی از مزایای مدیریت پسماند روستایی محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای احداث کارخانه کمپوست از سوی بخش خصوصی در حال انجام است.

وی از برگزاری 24 همایش در استان خبر داد و گفت: 24 همایش یک روزه تا پایان ماه رمضان در 24 بخشداری چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

رضایی تأکید کرد: این همایش‌ها با هدف انتقال تجارب شوراهای اسلامی فعلی و شوراهای اسلامی منتخب روستایی در بخشداری‌های چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی هم‌اندیشی به‌منظور آشنایی شوراهای اسلامی روستایی منتخب با وظایف خود را از اهداف همایش‌های یاد شده برشمرد و افزود: شوراهای اسلامی روستاهای چهارمحال و بختیاری در این همایش‌ها اختیارات و محدودیت‌های خود را شناخته و از قوانین، دستورالعمل‌ها و اقدامات شوراهای قبلی آگاه می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: شوراهای اسلامی روستاهای چهارمحال و بختیاری باید فعالیت‌های خود را منحصر به خدمات عمومی نکرده و برای ایجاد اشتغال، استفاده از نقش زنان در آگاهی‌ بخشی به جامعه و همچنین تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‎ریزی کنند./ج1

برچسب ها: اعتبار ، شورا ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.