به داروهایی که بدون مجوز وارد نشده اند، اجاره ترخیص از گمرک داده نخواهد شد.

 دکتر رضازاده، معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص ترخیص داروی بتافرون از گمرک که برای بیماران ام اس مورد استفاده قرار می گیرد گفت: این دارو مشابه داروی اکس تاریا است و در حال ترخیص از گمرک است و به زودی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعداد محدودی از بیماران از داروهای وارداتی استفاده می کنند گفت: داروهایی که در داخل کشور تولید می شوند بسیار با کیفیت بوده و مورد تایید نیز هستند و همچنین این داروها به اندازه ی ظرفیت مصرف داخل در حال تولید است.

وی با بیان اینکه واردات دارو هیچ وقت بدون اجازه و هماهنگی با وزیر انجام نمی شود گفت: در بعضی از مقاطع زمانی و  زمانی که فوریت وجود داشته است اجازه ورود دارو به صورت شفاهی داده نشده است و ظرف دو ماه گذشته بدون تایید قبلی مجوز واردات نداده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت داروهای بدون مجوزی که در گمرک مانده اند چیست گفت: اگر کسی از قبل این داروها را وارد کرده باشد اما مجوز نداشته باشد دارو در گمرک خواهد ماند و اجازه ترخیص داده نخواهد شد و تمام داروهایی که تایید شده با مجوز قبلی وارد می شود./ح
برچسب ها: دارو ، گمرک ، مجوز ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار