مجارستان امروز اعلام کرد در نظر دارد اقساط وام های اعطایی صندوق بین المللی را زودتر از سررسیدشان پرداخت کند و نمایندگی این صندوق را در بوداپست ببندد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبر گزاری رویترز؛صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورشکستگی مجارستان به علت مشکلات شدید مالی و اقتصادی، در سال 2008 حدود 20 میلیارد یورو به این کشور وام دادند.

 گئورگی مارلوکسی رئیس بانک مرکزی مجارستان در نامه ای برای کریستین لاگارد مدیر کل صندوق بین المللی پول نوشت کشورش قصد دارد اقساط باقی مانده از وام دریافتی از این نهاد مالی را پیش از سررسیدشان پرداخت کند.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان هنگامی که در سال 2010 به قدرت رسید در ازای این وام 20 میلیارد یورویی که از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت کرده بود طرح ریاضت اقتصادی به اجرا گذاشت که به موجب آن از هزینه های اضافی دولت جلوگیری و بخشی از مشکلات مالی دولت برطرف شد.

دولت اوربان سیاستی به اجرا گذاشت که به موجب آن امور مالی کشور به کنترل دولت در آمد. دولت این کار را با افزایش نرخ مالیات بانکی که بالاترین میزان در اروپا بود و برداشت های ویژه از فعالیت های اقتصادی انجام داده است.
برچسب ها: مجارستان ، وام ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار