میرزا آقا بیگ از اعزام مردان و زنان راگبی به مسابقات جهانی هندوستان خبر داد و بیان کرد پس از پایان ماه مبارک رمضان اردوهای آمادگی تیم ملی برپا می شود.

میرزا حسن آقابیگ رئیس انجمن راگبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی راگبی نوجوانان پسران و دختران به رئیس کوتاهی و کم کاری مسئولان کمیته ملی المپیک در تهیه پاسپورت ملی پوشان اعزام نوجوانان به مسابقات بازی های آسیایی لغو شده است. این مسابقات زمینه مناسبی برای محک نوجوانان و بررسی سطح آمادگی آنها بود که متأسفانه اعزام اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: انجمن راگبی تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه ای برای ملی پوشان این حوزه در رده های مختلف سنی ندارد. پس از پایان ماه مبارک رمضان مسابقات انتخابی 7 نفره تیم ملی اعزام به هندوستان برگزار می کنیم.

رئیس انجمن راگبی تصریح کرد: انجمن راگبی جهت اعزام ملی پوشان مردان و زنان به مسابقات جهانی هندوستان از اواخر مردادماه مسابقات انتخابی 7 نفره تیم ملی برگزار می کند تا نفرات برتر و با تجربه را انتخاب و راهی مسابقات کنند.

وی افزود: مسابقات انتخابی تیم 7 نفره زنان راگبی باز 29 لغایت 30 مرداد ماه جهت اعزام به سونا هندوستان برگزار می شود. مسابقات جهانی هندوستان آبان ماه سال جاری در سونا برگزار می شود.

آقابیگ افزود: علاوه بر اعزام مردان به مسابقات هندوستان، بانوان راگبی نیز همانند مردان مسابقات جهانی هندوستان را در بمبئی در پیش دارند از اینرو مسابقات انتخابی 7 نفره تیم ملی مردان از 5 لغایت 6 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: پس از پایان مسابقات انتخابی تیم ملی و برگزیده شدن راگبی بازان اردوهای آمادگی تیم ملی را برپا می کنیم. نخستین اردوی تیم ملی بانوان از اول شهریورماه تا زمان اعزام 17 آبان ماه بر پا می شود. اردوهای تیم ملی مردان در سه مقطع 15 روزه و در فاصله 10 روزه برگزار می شود.

رئیس انجمن خاطر نشان کرد: تیم ملی مردان راگبی نیز همانند بانوان نخستین اردوی آمادگی مسابقات بمبئی هندوستان را از 10 شهریور ماه سال جاری بر پا می کنند . اردوهای تیم ملی مردان تا 19 آبان ماه زمان اعزام به مسابقات ادامه دارد و در نهایت 20 آبان به مصاف حریفان خود می روند.

وی افزود: تیم ملی مردان راگبی باز با 14 بازیکن و یک مربی و سر مربی در نهایت با 16 نفر عازم مسابقات می شوند. کاروان تیم ملی بانوان راگبی باز نیز متشکل از تعداد است.

رئیس انجمن خاطر نشان کرد: مردان و بانوان راگبی باز از سطح آمادگی مناسبی برخوردار هستند. البته استعدادهای بسیاری در زمینه راگبی وجود دارد که متأسفانه به دلیل کمبود بودجه و عدم برگزاری تورنمنت های مختلف استعدادهای جدید کشف نمی شوند ضمن اینکه سطح فنی و آمادگی ملی پوشان راگبی نیز ارتقاء نمی یابد.

وی ادامه داد: برگزاری یک تورنمنت در طول سال برای حضور پر قدرت تیم ملی مردان و زنان در مسابقات مهم جهانی کافی نیست. به طور حتم با برگزاری مسابقات متعدد در طول سال می توانیم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و ارتقاء سطح فنی ورزشکاران راگبی باز باشیم.

گفتنی است: مسئولان انجمن راگبی اعلام کرده است که همه ی مسابقات رده آقایان در سال 92 بصورت باشگاهی برگزار می شود و استان های فعال در راگبی نباید در راه اندازی باشگاه ها اقدام کنند.

شایان ذکر است: باشگاه های علاقمند به حضور در رقابتهای لیگ باید تا سی ام تیرماه جاری فرم های مربوط به حضور در رقابتهای سال جاری را دریافت نمایند. البته این انجمن تأکید کرده است استان های فعال در رشته ی راگبی باید برای راه اندازی باشگاه های راگبی در کشور اقدام کنند تا علاوه بر تشکیل تیم های باشگاهی لیگ را نیز راه اندازی کنند. البته بزودی مسئول سازمان لیگ راگبی از سوی انجمن معرفی می شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار