آثار طراحی ارسال شده به ششمین دوسالانه جشنواره تجسمی هنر جوان امروز دوشنبه 24 تیرماه در مرحله بازبینی و انتخاب اولیه قرار گرفت و 120 اثر انتخاب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، آثار ارسال شده در رشته طراحی  امروز دوشنبه24  تیرماه مورد بررسی هیات داوران "حبیب الله صادقی"، "احمد وكیلی" و "مهرداد ختایی"  قرار گرفت.  
از 340 اثر ارسال شده طراحی،  120 اثر در مرحله اولیه انتخاب شدند.  
دكتر اصغر كفش چیان مقدم دبیر ششمین جشنواره هنر جوان در خصوص این جشنواره به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: آثار ارسال شده به جشنواره از كیفیت خوبی برخوردار بودند و با توجه به اینكه افراد 18 تا 30 سال در این جشنواره حضور پیدا كردند می توان تاثیر اساتید را در ارتقا آنها مشاهده كرد.  
وی ادامه داد: جشنواره ها زمانی جریان ساز می شوند كه هنرمندان سال های قبل با همان سطح كیفی  در جشنواره حضور یابند و داوران نیز به تكرار سالهای قبل گزینش شوند.   
دبیر ششمین جشنواره هنر جوان با اشاره به اینكه تكرار جشنواره ها ضرورت دارد افزود:  تكرار جشنواره با اهداف از پیش تعیین شده خوب است. متاسفانه ما اهداف بلند مدت نداریم و اهداف به صورت مقطعی هستند.  
وی افزود: در عرصه هنر فضای همگانی وجود ندارد و اطلاع رسانی به خوبی صورت نمی گیرد.   
كفش چیان مقدم  یافتن استعدادها را از اهداف جشنواره ها دانست و تصریح كرد: وقتی در جشنواره ها بهترین ها انتخاب و ارزیابی می شوند باید برای آنها برنامه ریزی شود. وزارتخانه های ارشاد ، علوم و فنون و آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی باید در تعامل با هم نهادی ایجاد كنند تا برای استعدادهای شناخته شده برنامه ریزی شود.  
وی با بیان اینكه باید به نتیجه اینگونه جشنواره ها توجه كرد اظهار داشت: این درست نیست كه ما مدام در جشنواره ها گوهرهایی را پیدا و سپس آنها را به حال خود رها كنیم.   
وی در پایان افزود: جشنواره ها شور و نشاط ایجاد می كنند و راه را برای آینده هنرمندان جوان نشان می دهند./ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار