عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سازندگان مجاز قطعات در حوزه نفت می‌توانند با مراجعه به کمیسیون انرژی گزارشات خود را در صورت عدم همکاری دولت در به کارگیری آنها در پروژه‌های نفتی ارائه دهند.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروز‌آباد،قیر، کارزین و فراشبند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره علت ناتمام ماندن فاز‌های پارس جنوبی اظهار داشت: اتمام فاز‌های پارس جنوبی با دو مشکل تأمین قطعات و تجهیزات فنی مورد نیاز و اعتبار مالی لازم روبروست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: براساس قراردادهای مورد توافق تعدادی از فاز‌های پارس جنوبی باید در سال 91 به اتمام می‌رسید که اکنون این اتفاق نیفتاده است و علت اصلی محقق نشدن قراردادها عدم دسترسی به قطعات و تجهیزات مورد نیاز از طریق تشدید تحریم‌ها است.

وی اضافه کرد: همچنین به دلیل تحریم‌های اعمال شده صادرات نفت کاهش یافته و انتقال وجوه ناشی از فروش نفت به کشور با مشکل مواجه شده است.

فریدونی تصریح کرد: 14.5 درصد از پول فروش نفت باید به خود نفت برگردد ولی با وجود مشکلات بیان شده امکان هزینه این اعتبار برای پروژه‌های نفتی نیست.

این نماینده مجلس افزود: کمیسیون انرژی قطعا به مشکلات حوزه نفت توجه می‌کند و راهکارهای حل آن را ارائه خواهد داد.

فریدونی همچنین با تأکید بر استفاده از تولیدات داخلی در حوزه نفت اظهار داشت: سیاست‌های کلی دولت و مجلس حمایت از تولید‌کنندگان داخلی است و اگر دولت برای پیشبرد پروژه‌های نفتی از قطعات داخلی استفاده نکرده، کمیسیون انرژی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: سازندگان مجاز قطعات در حوزه نفت می‌توانند با مراجعه به کمیسیون انرژی گزارشات خود را در صورت عدم همکاری دولت در به کارگیری آنها در پروژه‌های نفتی ارائه دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فازهای ، پارس ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار