معاون امور اقتصادي و صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طي سالهاي 91 و 92 در مجمع هزار و 550 ميليارد تومان اعتبار از منابع ريالي صندوق توسعه ملي به واحدهاي توليدي پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محسن صالحي نيا امروز در نشست خبري به تشريح اقدامات انجام گرفته در کار گروه توليد و ستاد تسهيل پرداخت و افزود: طي سالهاي 91 و 92، 5 هزار واحد توليدي براي دريافت 8 هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار از منابع ريالي صندوق توسعه ملي به بانکهاي عامل معرفي شده‌اند.

وي ادامه داد: در مجمع اين دو سال مقرر شده که 6 هزار ميليارد تومان اعتبار ريالي به واحدهاي توليدي پرداخت شود که ميزان پرداختي تا کنون هزار و 550 ميليارد تومان بوده است که 20 درصد از معرفي شدگان را شامل مي‌شود.

صالحي نيا با تاکيد بر اين که روند پرداختها طي چند هفته اخير سرعت گرفته، افزود: اين ميزان تا پايان امسال به 4 هزار و 500 ميليارد تومان خواهد رسيد.

معاون وزير صنعت در خصوص عملکرد ستاد تسهيل امور و پشتيباني از واحدهاي توليد اظهار داشت: در سال 89، 18 هزار درخواست در جلسات اين ستاد از سوي توليد کنندگان مطرح شده که منجر به تصويب 12 هزار و 900 ابلاغيه در جهت رفع مشکلات آنها شده است.

وي ادامه داد: اين ميزان در سال 90، به 6 هزار و 700 تصميم اجراي رسيده و از ابتداي تشکيل اين ستاد در مجموع 735 جلسه استاني و ستادي در اين ستاد تشکيل شده که منجر به اخذ 6 هزار و 932 مصوبه شده است.

وي در خصوص عملکرد کارگروه حمايت از توليد نيز تصريح کرد: وضعيت واحدهاي توليدي در اين ستاد به طور دام پايش شده و براساس شرايط روز تصميمات لازم گرفته شده است.


وي ادامه داد: از ابتداي تشکيل اين کارگروه تا کنون 254 جلسه تخصصي تشکيل شده که حاصل آن 70 تصويب‌نامه است که مربوط به مصوبات کلان و آيين نامه‌اي مي‌شود.

وي ادامه داد: به طور مثال در  سال گذشته مصوب شد که 3 درصد از سپرده‌هاي قانوني نزد بانکها به بخش توليد اختصاص يابد که به موجب آن 800 ميليارد تومان اعتبار به اين بخش پرداخت شد.

صالحي نيا افزود انتظار ما اين بود که از اين ظرفيت نيز در سال 92 بهره گرفته شود اما اين امر در قانون بودجه امسال مجدد تمديد نشده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، تومان ، سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار