متخصصان صنعت برق فارس موفق به طراحي و ساخت نخستين رله اضافه جريان نيومري در فارس شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رله اضافه جريان دستگاهي است كه در صورت ايجاد تغييرات كميت الكتريكي مانند ولت و جريان يا كميت فيزيكي مانند درجه حرارت ، تحريك و باعث به كار افتادن دستگاههاي ديگر مي شود.
به وسيله رله همچنين مي توان محل وقوع عيب را از شبكه جدا كرد تا ساير قسمت هاي شبكه به فعاليت خود ادامه دهند و پايداري و ثبات شبكه حفظ شود.
علي صدرزاده مدير دفتر تحقيقات و كنترل كيفيت برق منطقه اي فارس گفت : طراحي اين رله اضافه جريان اقدامي بي نظير است كه توسط برق منطقه اي فارس اجرايي شد و اين شركت را به عنوان اولين مجري طراحي و ساخت این رله در كشور شناساند. 
وي به شرح مراحل طراحي و ساخت رله نيومري پرداخت و افزود: این رله پس از گذراندن تست هاي مختلف و آزمايش متعدد بر اساس استاندارد IEC موفق به در يافت گواهينامه تايپ تست و استاندارد شده است و اين اقدام مهم گامي بزرگ برای رسيدن به خود كفايي كامل است. 
صدرزاده با بيان اينكه منطبق بودن تحقيقات با نيازهاي واقعي ، بمنظور بهره گيري موثر از نتايج بدست آمده ، واقعيتي انكار ناپذير است ا فزود: يكي از مهمترين دغدغه هاي دفتر تحقيقات وكنترل كيفيت تجهيزات در برق فارس ، شناسايي اولويت هاي تحقيقا تي و برنامه ريزي براي اجراي آن مي باشد.
به گفته وی،در همين راستا برق منطقه اي فارس ، با طرح و ارائه طرحهای تحقيقاتي كليدي و عقد قراردادهاي مختلف با دانشگاهها و مراكز علمي كشور و بكارگيري نيروهاي نخبه جوان در عرصه تحقيقات و استفاده بهينه از ظرفيت هاي بالقوه ، طرح هاي تحقيقاتي خود را عملياتي كرده است.
صدرزاده به اولويت هاي تحقيقاتي برق فارس اشاره كرد و گفت : برق فارس در بخش پژوهش و تحقيقات ، در محور هاي توليد ، انتقال و ديسپاچينگ ، با انعقاد قراردادهاي زود بازده و بلند مدت با دانشگاهها و همچنين تعامل با پارك علم و فنا وري ، به نتايج خوبي رسيده است.
وي در ادامه بیان کرد : اگر اولويت هاي تحقيقاتي بر اساس اصول و معيارهاي علمي و بر مبناي واقعيات ونياز هاي سازمان تعيين شوند ، نتايج ارزشمندي از جمله ، جهت گيري روشن در فرايند تحقيقات ، جلو گيري از اتلاف منابع ، پرهيز از دو باره كاري و موازي كاري ، آينده نگري در امر تحقيقات و افزايش نقش تحقيقات در تصميم سازي ها و تصميم گيري هاي كلان سازمان را بدنبال خو اهد داشت.
صدرزاده طرحهای بررسي علل تخريب لوله هاي بويلر هاي نيروگاه سيكل تركيبي ، تشخيص عيوب ترانس قدرت با شبكه ، تعيين نقطه بهينه تلفات شبكه ، بررسي اثرات تزريق دود اگزوز به درون برجهاي خنك كننده هلر را از ديگر طرحهاي بلند مدت و در دست اقدام خواند و اعتبار تخصيص يافته به آن ها را مبلغي بالغ بر شش ميليارد و ۹۳۱ميليون ريال ذكر كرد.
مدير دفتر تحقيقات و كنترل كيفيت تجهيزات برق فارس ادامه داد : كليه دستگاههاي دولتي ملزم به شناسايي و معرفي افراد نخبه به پارك علم و فن آوري شدند و تاكنون از شش شركت معرفي شده توسط برق فارس چهار شركت به پارك مزبور راه يافته اند و دو شركت باقي مانده نيز مراحل اخذ مجوز را مي گذرانند.
صدرزاده قرارداهاي محاسبات اتصال كوتاه شبكه به صورت فايل مدون ، كليد زني خازن ، سيستمMIS و تهيه گزارش كامل از آن را از مهمترين طرح هاي زود بازده ناميد كه تا كنون به همت متخصصان برق فارس و توسط دانشگاهها و مراكز علمي كشور اجرا شده اند. /س

برچسب ها: ساخت ، نخستین ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.