رييس سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان گفت : از 4 تيرماه سال جاري و با شروع بازرسي ها و نظارت طرح ماه مبارك رمضان حدود 380 هزار مورد بازرسي صورت گرفته است كه منجر به تشكيل 28 هزار پرونده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد جواد تقوي افزود : كنترل و مديريت بازار در يك مجموعه عمومي تر شامل عمده اقدامات در يك زنجيره به هم پيوسته اي است كه از تامين ، توزيع ، قيمت و نظارت و بازرسي را شامل مي شود و عمده ترين آن در مقاطعي از سال مانند ماه مبارك نمود عيني تري دارد.

تقوي اضافه كرد : در جريان اجراي طرح ماه مبارك رمضان و در شرايط تحريم ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت در صدد برآمد كه هم به لحاط تامين وهم  توزيع شبكه مناسب  بتواند كالاها را  با كيفيت و قيمت مناسب در اختيارمصرف كننندگان قرار بدهد  و بازرسين مختلف در گلوگاههاي عرضه و تقاضا بازار را به شدت كنترل كنند.

وي ادامه داد:  خوشبختانه اين طرح در مجموعه كشور قبل از ماه مبارك آغاز شد و ما باهماهنگي با دستگاههاي مسوول و به خصوص استانداريها ، فرمانداريها و سازمان تعزيرات حكومتي اين طرح را دنبال كرديم.

به گفته وي در طرح بازرسي و نظارت تخلف يابي ، گرانفروشي ، كم فروشي  ، تقلب ، احتكار يا نقض شرايط عرضه به هر دليلي پيگيري مي شود و بازرسين،  ارزش تخلف را احصا و پرونده تكميل و سازمان تعزيرات حكومتي اجراي حكم مي كنند وتاكنون نيز اين سازمان در اين زمينه و در قالب طرح مشترك و گشت مشترك با حضور قاضي كشيك هم همكاري خوبي داشته اند.

تقوي اظهار كرد : در پيك تقاضا و ايام مختلف كه تقاضا افزايش مي يابد  قيمتها هم رشد مي كند و عرضه و تقاضا قيمت را تعيين مي كند به همين دليل در قالب طرح تنظيم بازار،  اولويت گذاري و مشخص كردن كالاهايي كه در ايامي از سال تقاضا افزايش مي يابد مثل ايام نوروز و ماه مبارك و بازگشايي مدارس و ...  در حوزه مديريت بازارصورت ميگيرد و از قبل تدارك مي كنيم و تا با الان هم از بابت تامين و توزيع و قيميت مشكلي نداريم .

 وي با اشاره به نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا و طرح ضيافت اضافه كرد : استقبال عمومي با توجه به حجم كالا و گستره نمايشگاهي با بيش از 400 نمايشگاه خوب بوده است و اين طرح به لحاظ تامين تاثير را در مجموعه بازار دارد و ما بازار را به دقت رصد مي كنيم و وضعيت بازار را هم مورد توجه داريم.

اين مقام مسوول اشاره كرد : ، مساله مورد توجه كارگروه تنظيم بازار و كارگروه كنترل بازار مساله نهاده و گوشت بود كه از سال قبل با توجه تامين نهاده و محاسبه كارشناسي قيمت شيرو با توجه  رشد  15درصدي دستمزدها ، افزايش قيمت حمل و نقل ، تامين مواد اوليه ، بسته بندي ، ماليات ، ماليات بر ارزش افزوده و بيمه ،  قيمت لبنيات را در يك قيمت كاملا منطقي نگه داشتيم.

تقوي تصريح كرد : سازمان حمايت هم منافع توليد كننده و هم مصرف كنده را مي بيند و در حوزه توليد در حدي پيش مي رويم كه توليد كننده بتواند توليد كند و ازچرخه فعاليت خارج نشود و منطق قيمت را هم توجه كنيم و از طرفي مصرف كننده نبايد هيچ هزينه اضافي را از قبل ندانم كاري توليد پرداخت كند .

رييس سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان تاكيد كرد : در مواردي كه براي تامين نياز بازار داخل با كسري توليد داخلي مواجهيم و از واردات به خصوص مواد غذايي استفاده مي كنيم نظارت و دقتي بيشتر از توليد داخلي داريم كه كالاي وارداتي كيفيت مناسبي براي مصرف داشته بادش.

به گفته تقوي در حوزه توليد مرغ ، قيمتها كارشناسي است و با توجه به مجموعه هزينه ها ، اين قيمت  بسيار خوب است چراكه توليد  مازاد بر نياز روز ، هزينه هاي سربار را كم و قيمت را كاهش مي دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار