خليليان گفت: در دولت نهم 12.2 ميليون تن و در دولت دهم حدود 12.4 ميليون تن ظرفيت جديد فرآوري محصولات کشاورزي و توسعه صنايع در بخش کشاورزي به بهره‌برداري رسيده است.

صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي در گفتگو با  خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: در زمينه ايجاد ظرفيت فرآوري محصولات کشاورزي و توسعه صنايع مرتبط با اين بخش در دولت نهم 12.2 ميليون تن و در دولت دهم (از سال 88 تا اردیبهشت ماه 91) حدود 12.4 ميليون تن ظرفيت جديد به بهره‌برداري رسيده است.

وي در ادامه با اشاره به ظرفيت توليد فراوري کشاورزي از ابتداي انقلاب اسلامي تا آغاز به کار دولت نهم گفت: از بدو پیروزی انقلاب تا سال 1384، 6.8  ميليون تن ظرفيت جديد در اين بخش به بهره‌برداري رسيده بود.


وزير جهاد كشاورزي ایجاد صنايع فرآوري محصولات کشاورزي براي توسعه اين بخش، ايجاد ارزش افزوده بيشتر، کاهش ضايعات و توسعه صادرات را داراي اهميت ويژه‌اي دانست و افزود: اقدامات اساسي و زير بنايي صورت گرفته در مديريت فعلي بخش کشاورزي در اين زمينه‌ها حائز اهميت است. علاوه بر اين موارد، در4 سال اخیر در زمينه افزايش بهره‌وري، توسعه مکانيزاسيون و اصلاح ساختار فناوري واحدهاي توليدي موجود و حمايت از کشاورزان اقدامات خوبي انجام شده است.

خليليان با اشاره به اينكه 7 هزارو 379 واحد پرورش طيور و دامداری بازسازی و به فناوری های پیشرفته تجهیز شدند، تصريح كرد: اين اقدام در 3 دهه اخیر کم سابقه بوده و روند بازسازی این واحدها همچنان ادامه دارد.

وي ادامه داد: اجراي اين طرح سبب شد که علاوه بر كاهش 30 درصدي مصرف سوخت در واحدهای پرورش طيورگوشتی، با تجهيز اين واحدها به فناوري‌هاي جديد، افزايش ظرفيت جوجه‌ريزي، کاهش تلفات و افزايش ضريب تبديل دان به گوشت، در مجموع بهره‌وري اين واحدها  به نحو بارزي افزايش يابد.

وزير جهاد كشاورزي خاطر نشان کرد: طی 2 سال اخیر این طرح با حمایت یارانه‌ای دولت در 30 درصد مرغداری‌ها و بیش از 16 درصد دامداری‌ها اجرا شده است.
/انتهاي پيام

برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، صنایع ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار