رئیس جهاد کشاورزی فردوس از برداشت 1800 تن انواع محصولات جالیزی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عباسعلی غلامی امروز اظهار داشت: بیش از 177 هکتار از اراضی شهرستان فردوس زیر کشت انواع محصولات جالیزی قرار دارد که از این میزان 40 هکتار آبی و 133 هکتار دیم است.

وی گفت: شهرستان فردوس با تولید سالانه یک‌هزار و 800 تن انواع محصولات جالیزی شامل خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، هندوانه و خربزه در جایگاه چهارم خراسان جنوبی قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس افزود: خیار بوته‌ای یکی از محصولات جالیزی است که به سبب طعم و مزه منحصر به فرد، بیش از دیگر محصولات جالیزی شهرستان مورد توجه مردم قرار دارد.

غلامی از تولید سالانه 500 تن خیار بوته‌ای در شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: خیار برداشت شده علاوه بر مصرف مردم شهرستان به شهرهای همجوار نیز صادر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در سال جاری به سبب افزایش قیمت محصول خیار، کاشت و برداشت آن نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت:هم‌اکنون 25 هکتار از اراضی شهرستان فردوس زیر کشت محصول خیار قرار دارد که از هر هکتار 23 تن خیار برداشت می‌شود.

وی اذعان داشت: عدم استفاده از امکاناتی نظیر شاسی، پلاستیک، نیروی فنی، برق و سوخت و نیز مدت زمان کم داشت و همچنین ذائقه مردم منطقه سبب شده که کشاورزان این شهرستان به کاشت خیار بوته‌ای گرایش بیشتری داشته باشند./س

برچسب ها: برداشت ، محصول ، جالیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.