رییس اداره میراث فرهنگی صنايع دستي وگردشگري شهرستان سراوان گفت: جشنواره خرما که همه ساله و همزمان با فصل خرما پزان در نیمه مرداد ماه تا اوایل شهریورماه برگزار می شود امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان پس ازعیدسعید فطر و در نیمه نخست شهریور ماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد صدیق دهواری افزود : جشنواره خرما همه ساله به عنوان یکی از مراسم پر مخاطب و جاذبه های گردشگری سراوان همواره مورد توجه بسیاری از مسافران تابستانی قرار داشته است.

وی گفت: امسال نیز همچون گذشته به منظور استقبال از مسافران تابستانی در این جشنواره تمهیدات لازم به منظور اسکان مسافران در خوابگاه های دانشجویی و مدارس اندیشیده و برنامه ریزی شده است.

دهواری ادامه داد: برگزاری تورهای تفریحی داخل شهر و مناطق حاشیه سراوان و همچنین برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی به خصوص غذاهای طبخ شده با خرما از مهمترین برنامه های جشنواره خرما در سراوان است.

وی گفت: وجود 480 اثر تاريخي 6 روستا و منطقه نمونه گردشگري و 3 موزه در شهرستان سبب شده است که همه ساله مسافران و گردشگران زيادي از نقاط مختلف کشور از این شهرستان بازديد نکنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.