قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی معنایی ندارد و بر اساس اندیشه‌های قرآنی هرکدام از ما باید تلاش و با هنر خود به نیازمندان کمک کنیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی رضایی‌بیرجندی در دیدار با جمعی از ایتام  زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: مجموعه کمیته امداد خانواده امام راحل و رهبر مسلمین هستند که باید روز به روز پیشرفت و رشد کنند.

وی افزود: همه ما باید هر چه داریم در طبق اخلاص گذاشته تا مشکلات و خلاء جامعه را بر طرف کنیم.

 

امام جمعه بیرجند به انفاق در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی معنایی ندارد و بر اساس اندیشه‌های قرآنی هرکدام از ما باید تلاش و با هنر خود به نیازمندان کمک کنیم.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی بیان داشت: امسال در طرح مفتاح‌الجنه که هدف بازدید از خانواده جامعه هدف صورت می‌گیرد با یک‌هزار  نفر از مسئولان هماهنگ شده است.

سید جواد رضوی از برگزاری طرح تخصیص وام به خیران خبر داد و افزود: در این طرح جدید شرایطی برای خیرانی که بضاعت کمک ندارند، مهیا می‌شود تا از طریق دریافت وام به نیازمندان کمک کنند.

وی ادامه داد: سرانه کمک خیران در این طرح 10 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه قرآن در خراسان جنوبی، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در راستای معرفی خدمات و جذب حامی در استان غرفه‌ای به همین منظور راه‌اندازی می‌شود.

رضوی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 15 هزار سبد غذایی بین مددجویان تحت حمایت در سطح استان  توزیع می‌شود،اذعان داشت: کمک‌های مردم استان در قالب 51 طرح مختلف از جمله طرح ˈکوثر، رحمت، برکت، محسنین، شفاء و غیره جمع آوری و به دست نیازمندان می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری یک‌میلیارد و 400 میلیون ریال در بحث جهیزیه مددجویان هزینه شد، یادآور شد: در حال حاضر 300 نفر در نوبت دریافت جهیزیه در ماه رمضان هستند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی جذب حامی برای 800 نفر از اعضای خانواده‌های دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج نیازمند، جذب حامی برای 5 هزار خانوار، اطعام و افطاری 200 نفر از روزه اولی‌ها در اردوگاه یادگاران امام  و اطعام 220 هزار نفر از محرومان را از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

رضوی با بیان اینکه 30 درصد حامیان از خارج استان هستند، گفت: همکاران به تهران و مشهد عزیمت می‌کنند تا حامیان بیشتری را جذب کنند وهمچنین جشن حامیان برون استانی در تهران برگزار می‌شود.

وی به برداشت مردم از فقر به عنوان مبادله مالی اشاره کرد و اذعان داشت: باید فقر را وسیع‌تر تعریف و خیران به رفع آن بیشتر توجه کنند./ج1

برچسب ها: جامعه ، کمیته ، خیزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.