رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با 8.7 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی دارای رتبه سوم کشور بوده و با استخراج 16.6 میلیون تن ماده معدنی در سال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق غنی کشور از نظر مواد معدنی به شمار می‌رود و از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی دارای موقعیت ویژه‌ای است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: تاکنون 52 نوع مواد معدنی از 65 نوع موادمعدنی موجود در کشور در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است.

عظمایی این مواد معدنی را شامل مواد اولیه مصالح ساختمان و کانی‌های فلزی همچون مس و آهن و منگنز و کانی‌های غیرفلزی شامل کائولن، زرنیخ، سیلیس، پرلیت، زئولیت، ورمیکولیت، دیاتومیت، نفلین سینیت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از مواد معدنی مهم موجود در استان می‌توان به معادن دیاتومیت ممقان و تراورتن قرمز آذرشهر اشاره کرد که از شهرت جهانی برخوردار است.

این مسئول در ادامه گفت: این استان با 8.7 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی دارای رتبه سوم کشور بوده و با استخراج 16.6 میلیون تن ماده معدنی در سال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: 226 فقره معدن فعال با تنوع 52 نوع ماده معدنی ریا، همچنین ایجاد اشتغال هفت هزار و 814نفر با 3092 میلیارد ریال سرمایه گذاری و نیز صدور 210 فقره پروانه اکتشاف، نوید بخش شکوفایی در بخش معدن است.

عظمایی اذعان داشت: آذربایجان‌شرقی با احداث واحدهای فرآوری و طرح‌های در دست اجرای مس سونگون و نفلین سینیت در سراب و سایر پروژه‌های معدنی در زمینه استخراج و فرآوری مواد معدنی به قطب بلا منازع کشور در صنایع معدنی تبدیل خواهد شد./ع

 

برچسب ها: ذخیره ، مواد ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.