مجلس شوراي اسلامي در ارديبهشت‌ماه سال جاري تحقيق و تفحص از 4 استانداري تهران، آذربايجان غربي، فارس و مازندران را تصويب كرده و برخي نمايندگان از آغاز فرايند اين تحقيق و تفحص خبر داده‌اند اما در اين ميان استانداران چيزهاي ديگري مي‌گويند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مجلس شوراي اسلامي در ارديبهشت‌ماه سال جاري ، تحقيق و تفحص از 4 استانداري تهران، آذربايجان‌غربي، فارس و مازندران را پس از کش و قوس‌هاي فراوان ميان نمايندگان عضو مجمع اين استانها در صحن علني مطرح و تصويب کردند.

بر اين اساس حسين گروسي نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره تحقيق و تفحص از 4 استانداري مذکور اعلام کرده بود: در حال حاضر پس از صدور احکام اعضای هیئت تحقیق و تفحص، کارگروه‌های متشکل از کارشناسان مجرب در استاندار‌ی‌ها مستقر شده‌ و برای استان‌های پر وسعت و یا پرجمعیت از نیروی انسانی بیشتر و ابزارهای ویژه‌ای استفاده می‌شود.
 
وي در ادامه عنوان کرده است که این تحقیق و تفحص مربوط به نحوه توزیع اعتبارات در استانداری‌ها، جذب نیروهای انسانی در زیرمجموعه آنها،‌ نحوه اجرایی‌شدن مصوبات دولت و نظارت استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در مجموعه‌های خود، نظارت عالیه بر جامعه هدف فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و نحوه نظارت بر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر است.

با توجه به سخنان اين عضو هيئت تحقيق و تفحص مبني بر آغاز اين فرآيند و مستقرشدن کارشناسان مورد نظر، اما استانداران به عنوان عالي‌ترين مقام دولت در استان‌ها صحت اين موضوع را تکذيب کردند.

مرتضي تمدن استاندار تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره تصمیم اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر تحقیق و تفحص از 4 استانداري تهران، آذربايجان غربي، فارس و مازندران گفت: تحقيق و تفحص حق نمايندگان مجلس است و بديهي است که آنان بتوانند موضوع تحقيق و تفحص از دستگاه‌هاي اجرايي را مطرح كنند.




وي در ادامه با اشاره به تصميم نمايندگان براي تحقيق و تفحص از استانداري تهران تصريح كرد: تحقیق و تفحص مورد نظر مجلس از دستگاه‌های اجرایی استان تهران انجام می‌شود و ربطی به استانداری تهران ندارد.

استاندار تهران همچنين در واکنش به اظهارات يکي از نمایندگان مجلس درباره ارسال نامه و استقرار هیئت تحقیق و تفحص در استانداری‌ها اعلام کرد: تاکنون نامه‌ای از سوی مجلس شوراي اسلامي و این هیئت با موضوع تحقیق و تفحص دریافت نشده و تاکنون ما هیچ شخصی را برای انجام این کار مشاهده نکردیم.

در اين ميان حسین صادق عابدین استاندار فارس نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره تصميم اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از 4 استانداری تهران، فارس، آذربایجان غربی و مازندران گفته است: ما برای همکاري با اعضای هيئت تحقیق و تفحص مجلس از استانداري فارس آمادگي کامل داريم.





وي درباره معرفي تيم كارشناسي تحقيق و تفحص از سوي مجلس گفت: تاکنون اطلاعی از استقرار اعضا و تيم کارشناسی تحقیق و تفحص از استانداری فارس نداریم.

در ادامه وحيد جلال‌زاده استاندار آذربايجان غربي نيز با تاييد سخنان 2 استاندار تهران و فارس مبني بر معرفي‌نشدن تيم كارشناسان تحقيق و تفحص از سوي مجلس گفت: قبل از مطر‌ح‌کردن تحقيق و تفحص در صحن علني مجلس، مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي طي نامه‌اي به هيئت‌ رئيسه مجلس درخواست کردند تحقيق و تفحص از استان آذربايجان غربي انجام نشود.





وي همچنين عنوان كرد:‌ با توجه به مخالفت اکثريت مجمع نمايندگان آذربايجان غربي، نام اين استان آذربايجان در ليست ديگر استان‌ها براي اجراي تحقيق و تفحص مطرح شده و در صحن علني به تصويب رسيد.

با توجه به سخنان 3 استاندار تهران، فارس و آذربايجان غربي و عالي‌ترين نماينده دولت در اين استان‌ها تا كنون هيج اقدام اجرايي به غير از تشكيل اعضاي تحقيق و تفحص در مجلس كه آن هم خود نمايندگان هستند، انجام نشده است.

اين درحالي است كه حسين گروسي در مصاحبه روز گذشته خود با خبرنگار ما با تاکيد بر سخنان قبلي خود مي‌گويد در پي ابلاغ حکم اعضا، تحقيق و تفحص از 4 استان آذربايجان غربي، تهران، فارس و مازندران آغاز شده است.

همچنين نادر قاضي‌پور رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي، نادر فريدوني عضو مجمع نمايندگان استان فارس و کمال علي‌پور‌ خنکداري عضو مجمع نمايندگان استان مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از طي‌شدن مراحل اداري تحقيق و تفحص از اين استانداري‌ها خبر داده و اعلام كرده‌اند  تحقيق و تفحص از اين 4 استانداري آغاز شده و مسئولان بايد همکاري لازم را انجام دهند.

با توجه به آنچه كه نمايندگان مجلس و دولت در گفتگوهاي خود در اين زمينه عنوان كرده‌اند، تا كنون مشخص نيست كه آيا اين تيم‌هاي كارشناسي به استانداري‌ها معرفي شده‌اند يا خير كه البته تا كنون نمايندگان مجلس درباره تحقيق و تفحص از استانداري‌ها مدرك و ادله قاتوني و مستندي ارائه نكرده‌اند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار