تاکيد بر تامين اعتبار براي تکميل زيرساخت هاي طرح فاضلاب تهران

مدير دفتر تجهيز منابع مالي و مشارکت‌هاي غيردولتي شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: براي ادامه اجراي طرح فاضلاب تهران و تکميل تاسيسات اين طرح، استفاده از اعتبار تاخيري و بلندمدت اولويت دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، حميدرضا کشفي اظهار داشت: برآورد مالي اجراي طرح فاضلاب تهران در اواخر دهه گذشته 50 هزار ميليارد ريال بود که اکنون به طور يقين بيشتر است و با اعتبار کنوني و تورم موجود فقط مي‌توان پول تجهيز کارگاه‌ها را پرداخت.

وي با بيان اينکه تنها راه براي تکميل زيرساخت‌ها دريافت اعتبار کلان همچون وام 170 ميليون يورويي بانک توسعه اسلامي است، افزود: با اين اعتبار دو واحد تصفيه‌خانه در غرب تهران و تونل غربي ساخته مي‌شود و در ادامه با مشارکت مردم و جذب منابع ديگر مي‌توان شبکه فرعي مناطق را کامل کرد.

به گفته کشفي، بهترين گزينه براي طرح فاضلاب تهران جذب اعتبارهاي تاخيري است و در زمان حاضر ما دسترسي به پول و اعتبار نقدي نداريم اما به صرفه است که از لحاظ محيط زيستي و اقتصادي طرح در کوتاه‌ مدت اجرا شود و دريافت تسهيلات از منابعي مانند بانک جهاني و بانک توسعه اسلامي بسيار کارساز است.

وي ادامه داد: سازکار ما در شرکت فاضلاب تهران اين ‌است که به سمتي حرکت کنيم تا دولت فقط تضمين‌ها را بدهد و نقدينگي از منابع مختلف تامين و کار ، انجام و بازپرداخت آن در طولاني مدت پرداخت شود.

مدير دفتر تجهيز منابع مالي و مشارکت‌هاي غيردولتي شرکت مهندسي آبفاي کشور تصريح کرد : در جهان براي آب و فاضلاب به ويژه براي بخش فاضلاب قرارداد بيع متقابل وجود ندارد؛ اينکه فردي بيايد تاسيسات فاضلاب جايي را اجرا کند بدون اينکه هيچ پولي بگيرد و فقط پساب را ببرد، اما در مورد فاضلاب اين امر نخستين بار است که در ايران و تهران محقق شده است و بانک جهاني نيز از ما گزارشي خواسته‌ است و ما ارايه کرديم که قرار است براي کشورهاي ديگر اين مدل اجرايي شود.

وي در باره اهميت اجراي طرح فاضلاب تهران گفت : اگر بخواهيم طرح فاضلاب تهران را با طرح‌هاي مشابه بسنجيم، مي‌توان با مترو تهران سنجيد و طرح مترو تهران نيز يکي از زيرساخت‌هاي شهري است که به آن بسيار توجه مي‌شود و اعتبار کلاني به آن تخصيص مي‌يابد، اما متاسفانه در طرح فاضلاب تهران، تخصيص اعتبار، پيگيري‌ها و توجه در اين اندازه ديده نمي‌شود و مديران هم مي‌خواهند نتيجه کار خود را زود به مردم نشان دهند اما در طرح فاضلاب تهران نتيجه کار به صورت مستقيم براي مردم قابل مشاهده نيست.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار