پزشكان به والديني كه كودكان آنها دچار كابوس مي شوند توصيه هايي دارند تا بارعايت آن كودكان خواب شيريني داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، كودكان اغلب در آغاز شب دچار كابوس مي شوند و بيشتر در بين كودكان با سن 3 تا 8 سال رايج است.

گفتي است: بر اثر كابوس كودك معمولاً  از خواب مي پرد و دچار حالت استرس و وحشت زياد مي شود.



بررسي ها نشان مي دهد: نقش والدين در اين هنگام بسيار اهميت داردو بايد سعي كنند تا با گفتن كلمات آرام بخش وبا مهرباني حالت استرس را از كودك دور كند.

اغلب كودكان خردسال فرداي آن شب كابوس را به خاطر نمي آورد آن شب كابوس را بخاطر نمياورند اما چنانچه كابوس را به خاطر داشتند والدين مي توانند با مهرباني از كودك در خصوص خوابي كه ديده سؤال بپرسند و چنانچه اين كابوس ها ادامه دار بود با پزشك متخصص روانشناسي كودك براي مشاوره تماس بگيرند.

گفتي است: بسياري از عوامل در ايجاد كابوس در كودك مؤثر است مانند شب و بيماري،‌مصرف نوعي دارو خاص ، دعوا و مشاجره والدين،‌ وقوع يك اتفاق بد در طول روز براي كودك و مواردي از اين است.

پزشكان توصيه مي كنند؛ تا والدين پس ازاينكه كودك شب از خواب بيدار شد تا مدتي پهلوي او را بمالند و اقداماتي مانند پيشنهاد دادن اينكه قبل از خواب مجدد به دستشويي برود و يا مقداري آب براي او بياورند را انجام دهند تا تأثير كابوس در كودك كم شود،‌ در هر حال ريشه  كابوس ديدن كودك بايد به وسيله ي پزشك متخصص ريشه يابي گردد./ع2
برچسب ها: کودک ، کابوس ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار