پايان نامه ها در سال هاي دانشگاهي كشور در تقويت و توانمند سازي فرآيندهاي پژوهشي و رشد بومي سازي پژوهش نقش كليدي دارند كه با الكترونيكي شدن و در اختيار قرار دادن پايان نامه ها در اختيار جامعه علمي نوعي شناسنامه دار شدن پايان نامه هاست.

سيد اميد فاطمي، ‌رئيس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در مراسم رونمايي از 200 هزار پايان نامه و رساله دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: پايگاه پايان نامه ها و رساله هاي تحصيلات تكميلي ايران يكي از مهمترين پايگاه هاي اطلاعات بومي و بخشي از گنجينه ملي ايرانيان است.

وي عنوان مرد: اين سامانه با 4 هدف قرار گرفتن اطلاعات علمي و فناوري توليد شده در ايران در سطح فرا دادها، سمات ( سامانه مديريت اطلاعات تحقيقات) ملي‌، سامانه هوشمند و اشتراك گذاشتن منابع و ارتباط سيستمي بين مديريت فرآورده هاي پژوهشي و پايان نامه ها به صورت پاياپاي است.

وي تصريح كرد: يكي از اثرات مثبت حاصل از طرح پايان نامه ها ثبت و ضبط پايان نامه ها و رساله ها به صورت فيزيكي و الكترونيكي به عنوان سرمايه ملي است.

وي خاطرنشان كرد: همچنين اين فرآيند براي اشاعه مناسب براي پژوهش و توليد علم و فناوري رشدي متمركز در پايان نامه هاست، افزايش مشاهده پذيري كارهاي تحقيقاتي و شناسنامه دار شدن پايان نامه ها و رساله ها، رعايت حقوق معنوي و مادي مالكين پايان نامه ها و همچنين از تقلب و كپي جلوگيري خواهد شد.//ع2
برچسب ها: علوم ، فناوری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار