"جان کری "در دور جدید تلاش هایش برای حل مناقشه خاور میانه و گفتگو با مقامات فلسطین و اسرائیل در زمینه از سرگیری روند صلح هفته آینده به تل‌آویو سفر خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛قرار بود "جان کری" در ششمین مرحله از دیدارش از منطقه خاور میانه در چهار ماه گذشته اواخر هفته گذشته به این منطقه سفر کند اما سفر کری به دلیل بیماری همسرش به تعویق افتاد.

وزیر امور خارجه آمریکا بیست روز پیش در سفر سه روزه به منطقه با "بنیامین نتانیاهو "نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده بود .

گفتگوهای میان فلسطینیان و اسرائیل از سال2010 و در پی اصرار اسرائیل به ادامه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن متوقف شد .

"جان کری" در پایان سفر قبلی خود به منطقه از پیشرفت واقعی در روند ازسرگیری گفتگوهای صلح خبر داده بود.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود نشست چهار جانبه با حضور مقامات فلسطین ، اسرائیل ، آمریکا و اردن در امان برگزار خواهد شد .

در همین حال یک منبع دیپلماتیک اسرائیل هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری شین‌هوا با اشاره به تلاش های وزیر امور خارجه آمریکا برای حل مناقشه خاور میانه تصریح کرد گفتگوهای صلح میان مقامات فلسطین و اسرائیل در آینده نزدیک از سرگرفته می شود

در طرح جدید "جان کری "برای احیای مذاکرات صلح بر توقف شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی سال 1967 و آزادی دست‌کم 103 زندانی قدیمی فلسطینی در مدت شش ماه تاکید شده است .

اشرف العجرمی وزیر امور اسرای فلسطین هم دوشنبه گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد گفتگوهای مستقیم میان "بنیامین نتانیاهو"با مسئولان فلسطینی با میانجی گری آمریکا به تازگی در خانه نخست وزیر اسرائیل برگزار شد.

"العجرمی" گفت : ما همچنان منتظر موافقت اسرائیل با اجرای راه حل تشکیل دو کشور مستقل در مرز های سال 1967 هستیم .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار