صدها نفر از هواداران رئيس جمهور برکنار شده مصر در شهر اسکندريه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، همزمان با تظاهرات در اسکندريه ، هزاران نفر ديگر در سراسر مصر که محمد مرسي را حاکم مشروع اين کشور مي دانند، تهديد کرده اند که روند انتقال قدرت سياسي در مصر را ناکام مي گذارند. تظاهرکنندگان همچنين سرکوب هاي ارتش مصر عليه سران اخوان المسلمين را عامل کشتارهاي اخير قاهره مي دانند. خشونت هاي روز دوشنبه بين هواداران مرسي، رئيس جمهور پيروز شده در انتخابات آزاد ماه مه در اين کشور، با نظاميان در قاهره، اختلافات عميقي را در پرجمعيت ترين کشور عرب دنيا ايجاد کرده است. دادستان عمومي مصر نيز روز دوشنبه ، حکم دستگيري محمد بديع رهبر اخوان المسلمين و چند تن ديگر از چهره هاي برجسته اسلامخواه در اين کشور را صادر کرد. 
احمد عثمان، يکي از هواداران مرسي در اسکندريه گفت تا زمان سقوط حکومت ارتش، به تظاهرات ادامه خواهيم داد. اين تظاهرکننده مصري افزود: ما امروز تظاهرات کرده ايم تا سقوط حکومت ارتشي را که دوباره بازگشته و به دنبال روي کار آوردن مهره هاي بازيچه خود است، خواستار شويم. به نظر مي رسد افراد باقي مانده از دوران رژيم حسني مبارک، تلاش هاي سخت و شرارت آميزي را آغاز کرده اند.
اخوان المسلمين مصر از هوادارانش خواسته است که فردا بعد از برگزاري نماز جمعه تظاهرات کنند و همين مسئله احتمال افزايش خشونت و کشتارها را افزايش داده است. 
همچنين در رخدادي مجزا، گروه تمرد که جوانان مصري هدايت آن را بر عهده دارند و تظاهرات گسترده را عليه مرسي برگزار کرده بود از هوادارانش خواست تا روز جمعه براي جشن گرفتن آغاز ماه مبارک رمضان در ميدان تحرير قاهره جمع شوند. ماه رمضان در مصر امسال در شرايطي آغاز مي شود که جامعه مصر بيش از هر زمان ديگري در تاريخ معاصر اين کشور دچار اختلاف و دوگانگي شده است. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار