آمريکا روز چهارشنبه هفت روز بعد از برکناري محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر به جمله " مردم نظر خود را اعلام کردند " بسنده و از موضع گيري در اين زمينه خودداري کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، "جنيفر پساکي " سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در پاسخ به سئوالي درباره اينکه آيا واشنگتن همچنان محمد مرسي عضو اخوان المسلمين را به عنوان رئيس جمهور مشروع مصر تلقي مي کند، تنها به جمله مشخص است که "مردم مصر نظر خود را اعلام کردند"  بسنده کرد.
وي افزود:  دولتي موقت روي کار آمده است و ما مطمئن هستيم اين راه را براي دموکراسي باز مي کند. ما با بازيگران متعدد درباره اوضاع مصر در تماس هستيم .
پساکي اعلام کرد حدود 22 ميليون نفر طومار کناره گيري مرسي از قدرت را امضا کردند. اين نشان مي دهد شمار زيادي از شيوه اداره مصر نگران بودند.
اين ديپلمات خاطر نشان کرد مقامات آمريکايي درباره مرسي در تماس با مقامات موقت مصر گفتگو کردند.
 مرسي بعد از آنکه ارتش او را سوم ژوئيه دستگير کرد، در انظار عمومي ظاهر نشده است. 
ساکي در همين حال از اظهار نظر درباره اينکه آيا آمريکا آزادي او را خواستار شده است يا نه خودداري کرد.
آمريکايي ها سال گذشته انتخاب مرسي را  آزادانه و قانوني  توصيف و از آن استقبال کرده بودند. 
دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بعد از برکناري مرسي درباره اين موضوع که اين اتفاق را به عنوان  کودتا  تلقي کند يا نه، بر سر دو راهي قرار گرفته است.
آنها با اکتفا به گفتن اين موضوع که فقط به کمک به مردم مصر براي روي کار آمدن دولتي با ثبات مي انديشند، تا کنون در حمايت از گروه خاصي و قطع کمک مالي به ارتش مصر موضع گيري نکرده اند. 
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت:‌  ما اتهامات مطرح شده در رسانه هاي مصر و کشورهاي ديگر را مبني بر حمايت آمريکا از گروهي خاص به شدت محکوم مي کنيم .









برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار