کره شمالی اعلام کرد تا زمانی که آمریکا به « سیاست خصمانه »‌ خود درقبال پیونگ یانگ پایان ندهد ، این کشور نیز از بازدارندگی هسته ای خود دست نخواهد کشید اما درعین حال آماده ازسرگیری مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته ای خود است که از سال 2008 تاکنون با بن بست روبرو بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و متحدان آن معتقدند کره شمالی با انجام دادن آزمایش هسته ای در سال 2006 و دنبال کردن برنامه غنی سازی اورانیوم، موافقتنامه سال 2005 را درخصوص کمک در برابر خلع سلاح هسته ای نقض کرده است.

غنی سازی اورانیوم دومین راه برای دستیابی کره شمالی به ماده مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته ای غیر از برنامه پلوتونیوم این کشور است.

سو سه پیونگ سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد در ژنو هشدار داد رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که قرار است ماه اوت برگزار شود باعث تنش ها در شبه جزیره کره خواهد شد .

وی همچنین بار دیگر بر درخواست کره شمالی درمورد برچیدن شدن فرماندهی سازمان ملل متحد در کره جنوبی تاکید کرد که تحت فرماندهی آمریکاست.

سو افزود کره شمالی هرگز از بازدارندگی هسته ای دست نخواهد کشید مگرآنکه آمریکا به گونه ای اساسی و غیر قابل تغییر از سیاست خصمانه خود درقبال پیونگ یانگ و تهدید هسته ای کره شمالی دست بکشد .

وی این اظهارات را در یک کنفرانس خبری نادر در دفتر کره شمالی در ژنو بیان کرد .

سین سو هو سفیر کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نیز بیست و یکم ژوئن درخواستی مشابه را درمورد برچیده شدن فرماندهی سازمان ملل متحد در کره جنوبی مطرح کرده بود .

آزمایش موشکی ماه دسامبر گذشته کره شمالی باعث افزایش نگرانی ها درمورد تهدید این کشور منزوی و فقیر برای منطقه شود . کره شمالی ماه فوریه سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد .

سو درمورد بازگشت به مذاکرات هسته ای نیز گفت : ما اکنون آماده هرگونه مذاکرات درباره کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و حل هرگونه مسئله به ویژه مسائل امنیتی هستیم زیرا همه مشکلات به مسائل امنیتی مربوط می شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار