تدوين طرح جامع شهر يزد مراحل پاياني را مي گذراند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد، مدير شهرسازي اين اداره كل در جلسه كميته فني گفت: طرح مجموعه شهري يزد كه با هدف ارائه الگوي نظام مند در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت ، اكنون مراحل پاياني تدوين خود را مي گذراند.

جعفريان پيشرفت فيزيكي اين طرح را حدود 70 درصد ذكركرد و اظهار داشت: تدوين نقشه جامع كاربري اراضي در كريدور ارتباطي شمال به جنوب كشور حد فاصل مهريز تا اردكان و پهنه همجوار آن و نحوه بار گذاري فعاليتهاي شهري،خدماتي و صنعتي در اين اراضي از مهمترين دستاوردهاي طرح ياد شده است.

وي افزود: بيش از 80درصد امكانات ،جمعيت و فعاليت اقتصادي استان در اراضي مجموعه شهري يزد كه سطحي كمتر از20درصد مساحت استان را شامل مي شود مستقر است، اين امر كه در كل كشوربي نظير است بر ضرورت تهيه طرحي جامع براي انجام برنامه ريزي دقيق و حساب شده در اين پهنه افزوده است.

مدير شهرسازي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد اظهار اميدواري كرد: با تخصيص مابقي اعتبارات مورد نياز از محل اعتبارات ملي طرح مذكور طبق برنامه زمانبندي تكميل شده و پس از انجام مراحل قانوني تصويب به سندي روشن جهت انجام واگذاريها و مكان گزيني هاي اصولي و هماهنگ فعاليتهاي مختلف اقتصادي در اين بخش از استان تبديل شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تدوین ، طرح جامع ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار