استان فارس جايگاه دوم در توليد ذرت دانه اي و علوفه اي پس از خوزستان در كشور را دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مديرامور زراعت سازمان جهادكشاورزي استان فارس گفت: كشت ذرت در استان فارس به لحاظ توليد و درآمد ناخالص ، ايجاد اشتغال و حفظ زنجيره صنعتي و اقتصادي از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين استان در توليد ذرت دانه اي مقام نخست كشور و در توليد ذرت دانه اي و علوفه اي پس از خوزستان در كشور جايگاه دوم را دارد.
احمد دزفولي بیان کرد: كشت ذرت در استان فارس به لحاظ توليد و درآمد ناخالص ، ايجاد اشتغال و حفظ زنجيره صنعتي و اقتصادي از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين استان در توليد ذرت دانه اي مقام نخست كشور را دارد.

وي افزود: با تمهيداتي كه اين مديريت انديشيده ، درسال زراعي جاري توليد ذرت در اين استان به دو ميليون تن مي رسد.

دزفولي بيان کرد: در سال زراعي جاري تاكنون در ۲۰ هزار هكتار از زمینهای استان فارس ذرت كشت شده است و پيش بيني مي شود اين ميزان تا ۸۰ هزار هكتار افزايش يابد.
پارسال از۳۹ هزار هكتارسطح زير كشت ذرت دانه اي در فارس ۳۲۵هزار تن ذرت باعملكرد 3 و 8 دهم تن در هكتار برداشت شد و همچنين از سطح ۳۴ هزار هكتار ذرت علوفه اي، يك ميليون و ۹۰۰ هزار تن محصول با عملكرد 6 و 55 صدم تن در هكتار برداشت شد.
وی ادامه داد: با هدف پايداري توليد و حفظ منابع آبي، در زراعت ذرت با اجراي طرح جايگزيني ارقام زودرس و ميان رس ، اقدامات مفيد و موثري صورت گرفته است.
مديرامور زراعت سازمان جهادكشاورزي استان فارس ، كاهش مصرف آب ، افزايش بازدهي آبياري ، حفظ منابع پايه و پايداري توليد ، كاهش خطرپذيري احتمالي ناشي از شرايط آب و هوايي را از مهمترين مزاياي ارقام زودرس بيان كرد.
دزفولي گفت: شهرستان هاي مرودشت ، شيراز ، كازرون ، فسا ، داراب ، فيروزآباد و استهبان از مناطق عمده كشت ذرت در فارس هستند./س

برچسب ها: فارس ، دوم ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.