امیدوارم قرآن از این مهجوریت خارج شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست "قرآن و سبک زندگی"، حجت الاسلام نقویان در این نشست که مورد استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاه قرار گرفت، در سخنانی ضمن انتقاد از احتکار علم در حوزه علمیه گفت : گنجینه عظیم علمی حوزه علمی باید در میان مردم انتقال یابد.
وی قرآن را به کاتالوگ استفاده صحیح از زندگی تشبیه کرد و گفت: امروز قرآن به کتاب اصوات مرگ تبدیل شده است. امیدوارم روزی قرآن از این مهجوریت خارج شود.
این پژوهشگر قرآنی درباره سبک زندگی در قرآن گفت: سبکی که قرآن مطرح می کند، نوعی مسابقه است. قرآن می گوید مسابقه دهید. حال چرا مسابقه دهید؟ چون جامی که می دهد بالاترین ارزش را دارد.
حجت الاسلام نقویان همچنین در ادامه سخنانش که با تشبیه ها و ابیات بسیاری همراه بود، ادامه داد: خط کش اسلام این است که وقتی ایمان آورید زندگی مسابقه می شود. درست مثل فوتبالیستی که برای هدفش در زمین مسابقه توجهی به دشنام های تماشاگران و آسیب دیدگی نمی کند و با قدرت می جنگد.
وی در پایان سخنانش از مردم خواست ایمان خود را در ماه مبارک رمضان آچار کشی کنند و افزود: یکی از مشکلات ما این است که مومن واقعی ندیدیم. شاید یکی از فلسفه های ظهور امام زمان هم این باشد که مردم آن روز به مسابقه بودن زندگی ایمان می آورند.
گفتنی است در این نشست تمام صندلی های مستمعان پر شده بود و برخی مزاح های حجت السلام نقویان فضای شیرینی را برای مخاطبانش پدید آورده بود./ي2
برچسب ها: نقویان ، قرآن ، سبک زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار