رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكاء از ايمن سازي و بهسازي ده نقطه رانشي در محورهاي روستايي بخش هزار جريب و دهستان پي رجه اين شهرستان با اعتباري افزون بر 5 ميليارد ريال خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، سيد علي صادقي ضمن اشاره به اين خبر گفت: اكثر راههاي روستايي منطقه هزار جريب و دهستان پي رجه در نقاط كوهستاني و دامنه هاي پوشيده از جنگل قرار داشته و از طرفي وجود آبهاي سطحي و بالا بودن سطح ايستايي و چشمه هاي فعال در زمينه هاي بالادست و مجاور باعث رانش هاي متعددي در اين منطقه شده است.

وي ادامه داد : از اين رو اين اداره با اعتباري افزون بر 5 ميليارد ريال با اجراي زهكشي سطحي و عميق نسبت به نفوذ آب به بدنه راه و همچنين احداث ديوارهاي گابيوني از رانش هاو تخريب راه جلوگيري به عمل آورد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكاء به محورهاي روستايي كه عمليات مذكور در آنها صورت گرفته اشاره و تصريح كرد: احداث ديوار گابيوني در محورهاي روستايي "بندبن به لايي" به طول 30 متر ، محور "گلوردكوچك" به طول 50 متر و همچنين زهكشي در محورهاي روستايي "سوچلما" به طول 50 متر ، "دوريش خلك" به طول 150 متر ، "رمدانخيل" به طول 150 متر از جمله نقاط حادثه خيز بوده كه با اجراي عمليات مذكور ايمن سازي و بهسازي شد.

گفتني است مازندران داراي 7707 كيلومتر راه روستايي بوده كه مقدار 472كيلومتر از آن در شهرستان نكاء واقع شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار