مردم ترکيه همچنان به اعتراضات خود عليه دولت حزب عدالت و توسعه براي منع آن از اجراي سياست هاي مورد نظر غرب از طريق دخالت در کشورهاي همجوار ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، نيروهاي رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در ميدان تقسيم استانبول با معترضان درگير شدند و بيش از 60 تن از شهروندان را براي جلوگيري از ورود آنها به ميدان، بازداشت کردند. 

فروپاشي حکومت اخوان در مصر پيامدهاي گسترده اي براي ترکيه داشت. حوادث سريع مصر اوضاع ترکيه و معترضان اين کشور را به شدت تحت تاثير قرار داد به همين سبب هنوز شمار زيادي از معترضان به تظاهرات مسالمت آميز خود در ميدان تقسيم و تکميل اقدامات خود تا براندازي دولت حزب عدالت و توسعه ادامه مي دهند. در همين حال اقدامات سرکوبگرانه پليس اردوغان عليه تظاهرکنندگان و استفاده از گازهاي اشک آور و ماشين هاي آب پاش ادامه دارد. 

در ادامه همراه با پخش تصاويري از درگيري هاي ترکيه آمده است: ناظران بر اين باورند اعتراضات مردم ترکيه که اواخر ماه مه آغاز شد به خشم سياسي تبديل شده و بيش از پنج ميليون تظاهرکننده را در بيش از هشتاد شهر ترکيه براي درخواست کناره گيري اردوغان از قدرت به خيابان ها کشانده است. ميليون ها شهروند ترک که به خيابان ها آمده اند به اردوغان اجازه نخواهند داد سياست هاي غرب را از طريق دخالت آشکار در امور کشورهاي مجاور از جمله سوريه اجرا کند. 

در ادامه گزارش آمده است: اردوغان که عروسکي بيش در دست آمريکا نيست عاجز و ناتوان مانده است و نمي داند موج ايجاد شده وي را به کدام سمت و سو مي برد بخصوص که ملت ترکيه حرف خود را زده و نفاق اردوغان را در برابر جهانيان برملا کرده است در نتيجه اردوغان چاره اي جز کناره گيري ندارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار