نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اصفهان با توجه به توان صنعتی و معدنی که دارد به عنوان قطب اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان اصفهان با اشاره به اینکه 8 هزار واحد صنعتی گواه بر قطب صنعت بودن اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان قطب اقتصاد کشور است با این دلیل که 8 هزار واحد صنعتی کشور در اصفهان وجود دارد و این مزیت سبب شده تا توان بالقوه‌ای از اقتصاد کشور در اصفهان شکوفا شود.

وی ادامه داد: اگر به پیشینه اصفهان در ایام گذشته برگردیم می‌بینیم که جدایی از صنعت این شهر در مباحث مختلف از جمله فرهنگی نیز پیشگام بوده است که در نمونه‌های بارز می‌توان به تاسیس دانشگاه و یا نخستین حکومت نظامی کشور در اصفهان اشاره کرد.

* اصفهان همیار استان‌های دیگر است

این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: استان اصفهان با توجه به ظرفیتی که دارد به عنوان همیار استان‌های دیگر نیز شناخته شده است و در مسایل مختلفی به آنها کمک می‌رساند.

وی افزود: اصفهان دارای مراتب بالایی است، اما این مسئله سبب شده که از بودجه‌های آن کاسته شود در حالی‌که نقاط مختلف شهر و استان دارای محرومیت است.

سالک در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در بخش‌های اقتصادی گفت: در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و باید بتوانیم از جایگاهی که در منطقه داریم استفاده کنیم در همین راستا باید برای پیشرفت و قدم برداشتن در راه اعتدال کار را به مردم واگذار کرد و مولفه‌ای به نام مشارکت مردمی را شکوفا نمود.

وی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: همان‌طور که گفته شد یکی از مسیرهای پیشرفت در اقتصاد واگذاری کار به مردم است و در ادامه این راه می‌توان به رشد تولید ملی اشاره کرد و برای تحقق آن باید با استاندارد جهانی پیشرفت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: سیاست‌های انطباقی نمی‌تواند تولید ملی را گسترش دهد و باید بانک‌ها به کمک صنعت بیایند و دستورالعمل‌هایی که در برابر صنعت سد ایجاد می‌کند باید پالایش شود./ج1

برچسب ها: اصفهان ، مجلس ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.