نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اعتکاف مسافرتی سرنوشت‌ساز و نقطه عطفی در زندگی معنوی یک معتکف به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری اعتکاف که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف یک انسان زمانی مورد قبول خداوند متعال است که معتکف چنان خودسازی کند که در جامعه اثرات مثبت به همراه داشته باشد.

وی افزود: رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) علاوه بر سفارش‌های زیادی که نسبت به این عمل پسندیده می‌کردند خودشان نیز در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و هر ساله معتکف می‌شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اعتکاف سنت حسنه‌‌‌ای است که تأکیدات فراوانی بر آن شده است.

باریک‌بین با اشاره به برگزاری سالانه اعتکاف در سطح کشور و استان قزوین اضافه کرد: مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان در این مراسم معنوی و عبادی شرکت گسترده‌ای دارند و در خلوت چند روز اعتکاف به نیایش می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف نقطه عطفی در زندگی معنوی انسان است، خاطرنشان کرد: اعتکاف مسافرتی سرنوشت‌ساز و نقطه عطفی در زندگی معنوی یک معتکف به شمار می‌رود که باید از نظر روحی و معنوی خود را آماده کند.

*انسان برای تقوا نیاز به سکوی پرش دارد

باریک‌بین متذکر شد: اعتکاف یک ارتباط قلبی و روحی با خداوند است و انسان برای تقوا و اوج گرفتن نیاز به سکوی پرش دارد.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک فرصت مناسب برای یک فرد گناهکار است، عنوان کرد: ممکن است ما انسان‌ها مرتکب گناهی شده باشیم و زمانی که معتکف می‌شویم چنان منقلب و نادم شده که آرزو می‌کنیم اعتکاف سال آینده زودتر فرا رسد تا در آن مراسم حضور داشته باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امسال با تلاش ستاد اعتکاف استان قزوین برنامه‌های غنی و خوبی برای معتکفان تدارک دیده شده بود که جای تقدیر است.

وی ادامه داد: در این ستاد خواهرانی فعالیت دارند که در امر برگزاری اعتکاف فعالیت خوبی داشته و نظم و امنیت لازم را برای معتکفان فراهم کردند و باید بدانند که زحمات و تلاش‌های آنان نزد خداوند متعال باقی می‌ماند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محسن مطهری‌فر، مسئول ستاد اعتکاف استان قزوین گزارشی از برنامه‌های این ستاد ارائه کرد./ج1

برچسب ها: اعتکاف ، قزوین ، معتکف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.