عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزايش ريزگردها در کشور،‌گفت: پدیده ريزگردها چند سالی است که اثرات منفی بر کشورمان گذاشته است و این مسئله باید از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان یک فاجعه زیست محیطی تلقی شود.

"احمد آریایی‌نژاد" نماینده مردم ملایر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش ورود ریزگردها و سرطان‌های ناشی از آن، گفت: این پدیده متاسفانه چند سالی است که به نوعی اثرات منفی بر کشورمان گذاشته لذا این مسئله باید از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان  یک فاجعه زیست محیطی تلقی شود.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران و همسایگان کشورمان باید در رابطه با رفع این مشکل با یکدیگر همکاری لازم داشته و با مهم دانستن اين مسئله در راستای حل آن گام‌های اساسی بردارند چراکه افزایش ریزگردها سلامتی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و به گسترش سایر بیماری‌ها می‌انجامد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت تاکید کرد: مجامع بین‌المللی باید در جهت پیشگیری از ورود این ریزگردها اقدامات سازنده‌ای انجام دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان  با اشاره کاهش تخصیص بودجه در رابطه با ورود ریزگردها در کشور،خاطرنشان کرد: دولت و نمایندگان مجلس باید نسبت به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه این مهم بر سلامت مردم بسیار اثرگذار است، همچنین کشورهای منطقه نیز باید در حل این قبیل مشکلات مشارکت قابل توجهی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار