مدیر کل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور گفت: زمانی می توان ادعای وجود اورانیوم در ریزگردها را اثبات کرد که داده علمی داشته باشیم.

مهرداد کتال محسنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:در سطح کشور نزدیک به 350 ایستگاه سنجش آلودگی هوای محیطی و همچنین 70 آزمایشگاه استانی داریم که به صورت ستادی عمل می کنند که آلودگی های هوای را اعم از ریزگردها و دیگر فلزات سنگین که ناشی از احتراق سوخت است اندازه گیری می کنند که تا به امروز وجود اورانیوم در آن ها اثبات نشده است.

وی ادامه داد: ریزگردها چه داخلی و چه عربی بر روی کاغذ فیلتر دستگاه های سنجش می نشیند و ما با آنالیز کردن این صفحات تا کنون اورانیومی مشاهده نکرده ایم و دوستانی که ادعای وجود اورانیوم در ریزگردها را  بيان می کنند لطفاً داده های آزمایشگاهی و علمی شان را ارائه دهند.

وی ادامه داد:شدت و میزان آلایندگی ریزگردها بستگی به خاستگاه آنان دارد و این که چه فعالیتی در آن منطقه انجام می شود و هر چه منطقه آلوده تر باشد ریزگرد نیز آلوده تر است.

کتال محسنی خاطر نشان  کرد: مسلماً ریزگردی که از مناطق صنعتی و مناطقی که آغشته به مواد نفتی است با ریزگردی که خاستگاه آن مناطق کویر، تالاب های خشک شده و عاری از هر گونه فعالیت صنعتی است و یا ریزگردی که از کشور عراق می آید  متفاوت است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار