استاندار استان مركزي گفت: تلاش براي افزايش صادرات توليدات صنعتي و معدني مصداق عيني تحقق حماسه اقتصادي در كشور است.

 شعباني فرد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: بازاريابي و افزايش صادرات بايد اولويت برنامه هاي صنعت و معدن باشد.
وي گفت : مديران تمامي واحدهاي صنعتي استان مركزي به رغم فشارها، توليد خود را حفظ و اجازه ندادند تحريم ها آن ها را از پاي درآورد.
استاندار استان مركزي افزود : در سال گذشته يك هزار و شش متقاضي ايجاد واحدهاي صنعتي در استان مركزي مجوز ساخت كارخانه دريافت كرده اند كه اين امر نشان از وجود ظرفيت هاي اين استان است.
وي گفت : به لحاظ نقش ويژه صنعت و معدن در توليد ناخالص ملي، ارزش افزوده و بهبود فضاي كسب و كار، بايد فضاي مناسب براي تحقق اهداف بلند مدت و كوتاه مدت فراهم شود تا صنعت در شرايط مطلوب به سمت پيشرفت حركت كند.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي نيز در اين آيين افزود : تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي به مبلغ 42 هزار ميليارد ريال و پيش بيني اشتغال 60 هزار نفر سال گذشته در اين استان ثبت شده است.
عليرضا زاوشي گفت : با وجود فشارها و تحريم ها ، صنعتگران و معدنكاران استان مركزي با تدبير و درايت تاثير منفي اين پيامدها را به حداقل رساندند و با حمايت ستاد استاني تسهيل در امور صنعتي پيگيري مشكلات حوزه اقتصادي و توليد در راس برنامه هاي استان بود.
وي افزود : استان مركزي از مناطق برخوردار معدني كشور است كه از 51 عنصر معدني شناسايي شده در ايران، منابع غني از 34 ماده را دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.