رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان افراطی و جاهل مصیبت بزرگی برای اسلام شده و گروه‌های تکفیری در حقیقت بلای جان مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی عصر روز گذشته در مراسم رونمایی از کتاب «موسوعة الاحادیث العلویة» که در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه برگزار شد اهمیت فراوانی که اسلام برای علم و عالم قائل است را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام دانشمندان بزرگی ظهور کرده‌اند که لازم است امروز شخصیت‌شناسی و آثارشناسی دقیقی در مورد آنها صورت بگیرد.

وی افزود: امام علی(ع) در مقام ولایت تکوینی بوده و واسطه فیض محسوب می‌شوند؛ بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کار بسیار بزرگی در تدوین این موسوعه انجام داده و امروز محصولی گرانقدر به جامعه معرفی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع حضرت علی(ع) در قبال خوارج، عنوان داشت: ایشان فرمودند من چشم فتنه را کور کردم و دیگران نمی‌توانستند این کار را انجام دهند؛ مبارزه با افراد نادان و افراطی بسیار مشکل است و این سخن حضرت امروز برای ما معنا و مفهوم می‌یابد.

وی با اشاره به شباهت جریان خوارج و حمایت از آنها با گروه‌های تکفیری در عصر کنونی، خاطرنشان کرد: امروز گرو‌ه‌های افراطی و تندرو دستاویزی برای غرب هستند و برای کشورهای زورگو میدان‌داری می‌کنند./س

برچسب ها: قم ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.