مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: احداث سد ساواشی برنامه بلند مدت شهرستان فیروزکوه برای حل مشکل آب این مناطق و همچنین روستای مهاباد است.

روح ‏الله درویش‏ خضری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به سرازیر شدن فاضلاب فیروزکوه به سوی این منطقه اظهار داشت: بارها در جلسات شورای سلامت شهرستان فیروزکوه هشدار داده شده است که سبزی و صیفی به عمل آمده از منطقه مهاباد آلوده بوده و قابل استفاده نیست.

وی ادامه داد: روستاهای بادرود، دهین، شهرآباد و طرود بحرانی‏ ترین مناطق شهرستان فیروزکوه به لحاظ تامین آب هستند.

درویش ‏خضری اضافه کرد: وضعیت به گونه‏ ای است که کار کشاورزی در روستای طرود تقریباً به حالت تعطیل درآمده؛ اما در مقام مقایسه وضعیت روستای مهاباد بهتر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: در کشور تامین و تخصیص نهاده آب کشاورزی بر عهده وزارت نیرو و توزیع آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: حل مشکل کم‏‌آبی مردم روستای مهاباد در وهله نخست بر عهده وزارت نیرو است که نیاز به مجوز تخصیص و تامین آب از سوی این وزارتخانه دارد.

درویش ‏خضری با اشاره به اجرای پوشش انهار در این منطقه خاطرنشان کرد: این مهم از روستای جلیل ‏آباد تا بخشی از مهاباد اجرایی شده و 5/1 کیلومتر دیگر نیز در دست مطالعه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: تامین اعتبار مشکل اساسی فراروی تکمیل این کار است و فقط در روستای جلیل ‏آباد 140 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت./س


برچسب ها: سد ، ساواشی ، آب ، فیروزکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.