نقش اصلي در رفع سندروم روده تحريك‌پذير كنترل نگراني‌ها و استرس‌ها توسط خود فرد و متخصص اعصاب و روان به عنوان راهنما است.

دكتر نصيري‌طوسي فوق تخصص گوارش و كبد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بيان اينكه روزه‌داري براي افراد مبتلا به سندروم روده تحريك پذير منعي ندارد افزود و گفت: روزه‌داري براي افرادي كه مبتلا به عارضه سندروم روده تحريك‌پذير هستند هيچ منعي ندارد بلكه باعث كاهش علائم آن مي‌شود.

وي در ادامه مطلب افزود: فردي كه روزه‌دار است در طول روز تا زماني كه غذا نخورده باشد انبساط و انقباظي ندارد بنابراين زماني كه فرد شروع به غذا خوردن مي‌كند اين علامت مشخص مي‌شود و اشكال در انبساط و انقباض خود را نشان مي‌دهد.

اين فوق تخصص گوارش و كبد به دو پيام سندروم روده نحريك‌پذير اشاره كرد و گفت: در اين زمينه اگر هيچ مشكلي در روده وجود ندارد بنابراين فرد نبايد به هيچ‌وجه نگران سلامتي حجم معده و روده خود باشد همچنين علت اين مشكل در سيستم عصبي بيمار است و اگر فرد بخواهد اين بيماري حل شود بايد مسائل عصبي، نگراني‌ها، استرس و پريشاني‌هاي فرد را رفع كند.

وي در پايان توصيه و تاكيد كرد: نقش اصلي در رفع سندروم روده تحريك‌پذير كنترل نگراني‌ها توسط خود فرد و متخصص اعصاب و روان به عنوان راهنما است اين نوع عارضه درهر سني از بچه‌ها تا سنين بالاتر ظاهر مي‌شود./ع2
برچسب ها: روده ، سندروم ، انبساط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.