در ابتدای سال 92 ، اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان طارم اقدام به احیاء سالنهای سنتی پرورش کرم ابریشم در شهرستان طارم نمود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان طارم در این راستا موفق به احیاء 4 سالن سنتی در روستاهای هزاررود علیا و سفلی و شهر آببرگردید و توانست تعداد 10 جعبه تخم نوغان (هر جعبه 22هزار تخم نوغان) در سالنهای مذکور توسط کشاورزان علاقه مند پرورش دهد.

 با عنایت به بازدیدهای مکرر از سالنهای پرورش کرم ابریشم توسط کارشناس ترویج طی مدت 57 روز از زمان تحویل تخم نوغان به پرورش دهندگان تا زمان برداشت پیله کرم ابریشم مقدار 398 کیلو گرم پیله کرم ابریشم از سالنهای تولید برداشت که این مقدار عملکرد (8/39 کیلوگرم در هر جعبه) بالاتر از میانگین عملکرد تولید در کشور می باشد.

همچنین اداره آموزش و ترویج نسبت به بازاریابی این محصول اقدام و پیله های تولیدی را با توجه به کیفیت پیله به ازای هر کیلو از 230هزار ریال تا 250هزار ریال به فروش رسانید که این مبلغ بالاتر از قیمت خرید تضمینی این محصول می باشد.

در مجموع مبلغ 98میلیون 740 هزار ریال درآمد از یک نوبت پرورش عاید پرورش دهندگان گردید.

 شایان ذکر است که آب و هوای ویژه منطقه شرایط را برای 2 نوبت پرورش در شهرستان مهیا نموده و پرورش کرم ابریشم می تواند به عنوان یک شغل فصلی با درآمد نسبتاً بالا و کمترین هزینه تولید به اشتغالزائی در روستاها و افزایش درآمد سالانه خانوار روستائی کمک شایانی بنماید.  

 علاقه مندان به پرورش کرم ابریشم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  به اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم و یا مراکز جهاد کشاورزی دهستانها مراجعه نمایند./س

برچسب ها: پیله ، ابریشم ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.