استاد دانشگاه شهيد باهنر با بيان اينکه ائتلاف اخوان‌المسلمین با احزاب تندرو یکی از دلایل نارضایتی مردم مصر بود، گفت: عدم پايبندي مرسی به وعده‌ها و شعارهای خود شکاف و تنش را در مصر ايجاد کرده و باعث شکل‌گیری تظاهرات میلیونی مردم شد.

"حسين معين‌آبادي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر مصر اظهار داشت: هدف از خيزشهاي اخير مردم مصر تغییر وضع موجود و برقراری نظام دموکراتیک دراين کشور است.
 
وی تفکر و گرایشات سنتی اخوان‌المسلمین را در شکل‌‏گیری مجدد نارضایتی‌هاي مصر تاثيرگذار دانست و تصريح کرد: قبل از انتخابات اخواني‌ها اعلام کردند ارزش‌ها و باورهایشان تغییر کرده و مطابق اصول و رویکردهای روز جوامع دموکراتیک رفتار خواهند کرد و قانون اساسی را هم بر اساس اصول دموکراتیک مدرن اصلاح مي‌کنند، اما بعد از به قدرت رسيدن به گفته‌های خود پايبند نبودند.  
 
معين آبادي با تاکيد بر اينکه ائتلاف اخوان‌المسلمین با احزاب تندرو یکی از دلایل نارضایتی مردم بوده‌ است، افزود: ائتلاف اخوانی‌ها با حزب النور و القاعده موجب مد نظر قرار دادن خواسته‌های اين احزاب شده بود و انعکاس اين مسئله در قانون اساسی  برخلاف ادعای آن‌ها مبنی بر تعدیل سیاست‌ و خط مشی‌شان بود.
 
استاد دانشگاه شهيد باهنر در پایان خاطرنشان کرد: به دليل عدم پايبندي مرسی به وعده‌ها و شعارهای خود شکاف و تنش در مصر ايجاد شد، همچنين فشارهای  وارده به شیعیان مصري باعث شکل‌گیری تظاهرات میلیونی مردم مصر شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، ائتلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار