طرفداران و مخالفان مرسي رييس جمهور برکنار شده مصر در ادامه اعتراضات خود خواهان برگزاري تظاهرات در روز يکشنبه در تمام ميدان‌هاي اين کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي؛ جنبش تمرد خواهان برگزاري تظاهرات گسترده در مصر در حمايت از تغيير در اين کشور شد و از سوي ديگر نيز طرفداران مرسي خواهان برگزاري تحصن ميليوني شدند تا حمايت خود را از مرسي و مشروعيتش اعلام کنند. 

وي تصريح کرد تظاهرات ميان مخالفان و طرفداران مرسي رييس جمهور برکنار شده روزبه روز در حال گسترش است. 

وي خاطر نشان کرد بعد از جمعه شب خونين در مصر همچنان آثار درگيري ها در خيابان هاي شهر باقي است و آرامش به طور نسبي به خيابانها بازگشته اما ممکن است اين آرامش بار ديگر به طوفاني تبديل شود.

وي در ادامه اين مطلب افزود اينجا ميدان النهضه است که طرفداران مرسي در اين مکان تجمع کرده اند و حاميان او  استفاده از هرگونه خشونت عليه مخالفان را تکذيب مي کنند و اين اقدام را خيانت در حق ملت و مخالف با قوانين اسلام مي دانند.

خبرنگار اين شبکه در ادامه اين گزارش خاطر نشان کرد اکنون در ميدان التحرير قاهره نيز تدابير امنيتي در جريان است وبا حضور نيروهاي پليس در اين منطقه فضا امنيتي تر شده است و درخواست از شهروندان براي تجمع و ترک نکردن ميدانها همچنان ادامه دارد.
مخالفان و طرفداران مرسي يکديگر را به استفاده از خشونت متهم مي کنند و هر کدام ديگري را مسئول خون هاي ريخته شده مي دانند.

وي در پايان افزود با پافشاري مخالفان و موافقان مرسي بر ماندن در خيابانها و ميدانهاي اصلي پيش بيني بازگشت آرامش به جامعه مصر در آينده نزديک سختر شده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار