رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای استاندارد سازی و ساماندهی سیستم های گرمایشی روستاها و شهرهای سردسیر 200 میلیارد تومان اعتبار برای اولین بار به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در دومین روز از اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن رازی در حال برگزاری است، ضمن ارائه وضعیت اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته هزار و 168 میلیارد اعتبار ملی مصوب داشتیم که حدود 1.3 از آن تصویب شد.

وی افزود: مهم ترین ردیفی که در اختیار ما قرار گرفته تخریب و مقاوم سازی مدارس بوده است. در سال 92 تمام اعتبارات عمرانی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش کاهش یافت به گونه ای که 15.6 درصد نسبت به سال 91 کاهش داشته است. بعد از بررسی در مجلس 235 میلیارد تومان افزایش اعتبار داریم که این برای نخستین برای است که این اعتبار در قانون بودجه برای ما مصوب شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 875 میلیارد اعتبار برای تخریب و مقاوم سازی در نظر گرفته شده همچنین برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی روستاها  شهرهای سردسیر 200 میلیارد تومان برای اولین بار به تصویب رسیده همچنین 1373 میلیارد تومان اعتبارات ملی مصوب ماست که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مقرر شد در سال 92 اموال غیر منقول مازاد آموزش و پرورش پس از تغییر کاربری و انتشار آگهی عمومی واگذار شود و از آن 25 درصد اعتبارات صرف تجهیزات و هوشمند سازی مدارس و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام خیر ساز در همان منطقه است. امسال برای هر دخانیاتی که وارد کشور می شود به ازای هر نخ سیگار 20 ریال مالیات در نظر گرفته که 50 درصد آن صرف ساخت و تکمیل و تجهیز مکان های ورزشی دانش آموزان و 50 درصد آن در اختیار وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

رئیسی ادامه داد: در سال 92 که بالای 200 هزار نفر جمعیت دارند و در مجموعه هایی که بیش از هزار واحد ساخته می شده سازندگان موظف اند مسجد و فضای آموزشی در نظر بگیرند و پایان کار نیازمند به تایید نوسازی مدارس استان است. حدود 7 هزار پروژه نیمه تمام داریم که هزار و 300 تای آن خیرساز است می توانیم بخشی از پروژه ها را دست خیرین بدهیم./ل

برچسب ها: توسعه ، مدارس ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار