طرح تولید اعضای بدن با سلول بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا می شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح حوزه پیوند اعضا در مرکز تحقیقات پیوند خبرداد و گفت: محققان این دانشگاه در صدد هستند تا با استفاده از سلولهای بنیادی اقدام به تولید اعضای بدن کنند .

حاتم این دانشگاه را قطب پیوند کشور دانست و افزود: مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزو مراکز موفقی است که طرح های تحقیقاتی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است .

وی تحقیق در زمینه سلول های بنیادی را یکی از این طرح ها دانست و بیان کرد: درحال حاضر محققان این مرکز به روشهای نوین در پیوند اعضا روی آورد ه اند که از آن جمله می توان به استفاده از سلول های بنیادی اشاره کرد که تحقیق در این زمینه در حال انجام است .

وی با بیان اینکه این فناوری در ایران در ابتدای راه است ادامه داد: پژوهشگران مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز امیدوارند با اجرای این طرح بتوانند با استفاده از روشهای مولکولی و سلول های بنیادی گامهای موثری در زمینه پیوند اعضا بردارند.

وی افزود: با توجه به اعمال تحریم ها این دانشگاه با بخش های مهندسی ، تفاهم نامه ای را در خصوص خود کفایی کشور در زمینه تجهیزات پزشکی اضافه کرده است.

حاتم بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای تولید تجهیزات گران قیمت پزشکی چون تجهیزات اتاق عمل و جراحی و لامپ های نوری می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان رتبه علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در رتبه

"آی اس آی" که تحت عنوان " ای اس آی " در رتبه بندی یر مبنای دوره های 10 ساله است و جزو یک درصد برتر دانشگاههای دنیا محسوب شده و در کشور در جایگاه سوم قرار گرفته است ./س
برچسب ها: تولید ، سلول ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.