عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی کشور متولی مشخصی ندارند لذا تهیه نقشه جامع فرهنگی باید از ضرورت‌ها و اولویت‌های دولت آینده باشد.

"حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمان‌فر" نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اولویت‌های دولت یازدهم در حوزه فرهنگی گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ در کشور بهتر است نقشه جامع فرهنگی تهیه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی کشور متولی مشخصی ندارند تا در صورت بروز مشکلات و نقص پاسخگوی آنها باشد.

پژمان‌فر اظهار داشت: در برخی از فعالیت‌های فرهنگی چند دستگاه با هم فعالیت می‌‌کنند لذا باید تقسیم کار دقیقی صورت بگیرد بطوری‌که هیچ فعالیت فرهنگی روی زمین نمانده و یک دستگاه پاسخگو برای آن وجود داشته باشد.

نماینده مشهد و کلات افزود: اعتبارات پیش بینی شده برای عرصه فرهنگی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست و خیلی از این فعالیت‌ها را با یک رویکرد حداقلی مواجه کرده است لذا تأمین اعتبارات برای حوزه فرهنگی باید در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: در برخی حوزه‌های فرهنگی تداخل دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که عدم هماهنگی بین آنها نتایج متفاوتی در این حوزه ایجاد کرده است که این تداخل باید رفع گردد.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: رئيس  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در صدد واگذاری بخشی از وظایف حاکمیت به بخش خصوصی است که مجلس بلافاصله بعد از تعطیلات با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند چرا که این کار غیر‌منطقی آثار زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار