یک فعال فرهنگی و عضو سابق كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي معتقد است براي نهادينه كردن فرهنگ عفاف و حجاب بايد از تمام ظرفيت‌ها از جمله دانشگاه‌ها و رسانه‌ها استفاده كرد.


 جواد آرين‌منش در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار كرد: عفاف و حجاب، از برجسته‌ترين و ارزنده‌ترين نمودهاي فرهنگي ، اجتماعي و ديني است و موضوع نهادينه كردن آن نيز، از جمله مسائلي است كه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران همواره دغدغه كارشناسان و مسئولان فرهنگي جامعه بوده است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس هشتم شوراي اسلامي بيان كرد: تحقق عفاف و حجاب در جامعه نيازمند اهتمام تمام دستگاه‌هاي آموزش كشور، مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و البته تعامل سازنده و مناسب ميان اين نهادها با رسانه‌هاي جمعي است.

آرين‌منش عنوان كرد: حجاب و عفاف و ضرورت رعايت آن در جامعه، امروزه تبديل به يك مطالبه جمعي و ملي شده است و راهپيمايي‌هايي نيز كه در اين زمينه برگزار مي‌شود خواسته‌ مردم را مورد تاكيد قرار مي‌دهد.

وي اضافه كرد: دستگاه‌هاي فرهنگ‌ساز كشور، بايد بيشتر از گذشته در مقوله عفاف و حجاب خود را درگير كنند.

آرين‌منش تصريح كرد: قواي سه‌گانه نيز بايد براي تحقق مطلوب اين امر، بايكديگر تعامل سازنده‌اي داشته باشند و امربه معروف و نهي از منكر را تبديل به يك امر همگاني كنند.

وي ادامه داد: رسانه ملي نيز بايد از تمام ظرفيت‌هاي خود در امر فرهنگ‌سازي براي حجاب و عفاف استفاده كند و برنامه‌هاي ساير دستگا‌هاي فرهنگي مانند وزارت ارشاد اسلامي را نيز در اين زمينه پوشش مناسبي دهند.

آرين‌منش افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در سال 1384 موضوع عفاف و حجاب را در دستور كار خود قرار داد و جلسات متعددي را نيز در اين زمينه برگزار كرد و در نهايت نيز، طرحي را با عنوان طرح توسعه عفاف و حجاب، مصوب كرد.

وي تاكيد كرد: در قالب اين طرح، راهكارها و سياست‌هايي در قالب 16 زيرمجموعه در نظر گرفته شد.

آرين‌منش با اشاره به بخشي از اين برنامه‌ها يادآور شد: از جمله مسائلي كه در قالب اين طرح گنجانده شد، مي‌توان به مواردي مانند ضرورت اولويت حجاب و عفاف در برنامه‌هاي اجرايي كشور، توجه به نوع پوشش و حجاب در جامعه،اعمال شيوه‌هاي نظارتي مناسب، ضرورت تدوين استانداردهاي فرهنگ و الگوهاي مناسب پوشش و حجاب اشاره كرد.

رئيس حزب مؤتلفه خراسان رضوي تاكيد كرد: همچنين در قالب اين طرح، براي 25 دستگاه اجرايي كشور نيز، دستورالعمل‌هايي مشخص شد كه از جمله اين نهادها مي‌توان به صداوسيما، سازمان تبليغات اسلامي، آموزش و پرورش اشاره كرد.

آرين‌منش تصريح كرد: در مجموع براي اين 25 دستگاه، 318 وظيفه متنوع تعريف شد./س 


برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.