نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: براي نهادينه كردن عفاف و حجاب در ميان نسل جوان و نوجوان جامعه، بايد برنامه‌هاي فرهنگي بلندمدت در دستور كار قرار بگيرد و از اقدامات مقطعي پرهيز شود.

 سید هاشم بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: مقوله عفاف و حجاب یک نیاز است و یک عامل محدودکننده نیست و البته برای نهادینه کردن این امر نیز نیازمند اقدامات فرهنگی مناسب هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عفاف و حجاب را باید به‌گونه‌ای برای خانواده‌ها نهادینه‌سازی کرد که به آن به منزله نیاز روزمره خود نگاه کنند و در این زمینه باید از برنامه‌ریزی‌های موقت و مقطعی به‌شدت پرهیز کرد.

بني‌هاشمي يادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی اصلی عفاف و حجاب در کشور است و باید در این زمینه اقدامات فرهنگی مناسبی را تدارک دهد.

وی افزود: البته نباید در این زمینه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد را مسئول بدانیم، بلکه روحانیون و مبلغان دینی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه دارای وظایف خطیری هستند.

وی با اشاره به وضعیت خاص پایتخت معنوی ایران در مقوله عفاف و حجاب یادآور شد: مشهد نیازمند کار بنیادی در زمینه عفاف و حجاب است و قطعا اقدامات مقطعی در این زمینه جوابگو نیست.

بنی‌هاشمی با اشاره به اعلام کمبود بودجه از سوی برخی از ارگان‌ها در مشهد مطرگفت :این موضوع بهانه خوبی برای عدم فعالیت فرهنگی نیست و البته باید این را نیز مدنظر داشت که مشکل عفاف و حجاب، با برگزاری جشنواره‌های اختصاصی نیز قابل حل نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در این زمینه تصریح کرد: قوانین مجلس در ارتباط با عفاف و حجاب، مربوط به ادوار قبلی است و هنوز در مجلس نهم در این زمینه اقدامات عملی انجام نشده که البته بخشی از این امر ناشی از این است که کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ابتدای راه خود است ./س

برچسب ها: کمبود ، بودجه ، بهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.